Δημόσια Διοίκηση και Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού(3ο Γκρουπ - ΑΣΕΠ 1Γ/2025 - 15.07.2025 έως και 27.07.2025)
| Ερωτήσεις
Εκτύπωση όλων σε PDF
1/41. Η Ανάλυση S.W.O.T. (Strenghts – Weaknesses - Opportunities – Threats) εκπονείται κατά τη διάρκεια:
Του προγραμματισμού
Της οργάνωσης
Του συντονισμού
Του ελέγχου
2/41. Η ποσοτική έκφραση των σκοπών-στόχων ενός οργανισμού είναι χαρακτηριστικό της λειτουργίας:
Της ηγεσίας
Του προγραμματισμού
Του ελέγχου
Του προϋπολογισμού
3/41. Το οργανόγραμμα αποτελεί βασικό συστατικό στοιχείο:
Της ηγεσίας
Του προγραμματισμού
Της επικοινωνίας
Της οργάνωσης
4/41. Επιτυχημένος/η Προϊστάμενος/η είναι αυτός/ή που:
Παραμένει ψύχραιμος/η υπό συνθήκες πίεσης
Αφιερώνει χρόνο για να μάθουν οι υφιστάμενοί του/της
Προγραμματίζει και αναπληροφορείται
Όλες οι λοιπές απαντήσεις
5/41. Όταν ένα διοικητικό στέλεχος εξουσιοδοτεί, η ευθύνη για την εκπλήρωση του καθήκοντος:
Μεταβιβάζεται στον/στην υφιστάμενο/η
Μοιράζεται μεταξύ υφισταμένων και Προϊσταμένου/ης
Παραμένει στο στέλεχος (Προϊστάμενο/η)
Απαλλάσσει πλήρως τον/την Προϊστάμενο/η
6/41. Ποιο από τα παρακάτω αποτελεί σύνηθες σφάλμα κατά τη διάρκεια της λήψης αποφάσεων:
Η άμεση ικανοποίηση
Η επιλεκτική αντίληψη
Η ιδιοτέλεια
Όλες οι λοιπές απαντήσεις
7/41. Οι οργανισμοί που ΔΕΝαλλάζουν για να προσαρμοστούν στις αλλαγές του περιβάλλοντος:
Δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα
Δεν επιβιώνουν
Ονομάζονται παραδοσιακοί
Αντιμετωπίζονται με καχυποψία
8/41. Αναφέρονται συγκεκριμένα βήματα τα οποία πρέπει να ακολουθήσουν τα στελέχη, ώστε οι εργαζόμενοι/ες να αποδεχθούν ευκολότερα τις αλλαγές. Ένα από αυτά είναι:
Η δημιουργία ομάδων εργαζομένων που θα πείσουν τους/τις συναδέλφους/ίσσες τους για την αναγκαιότητα των αλλαγών
Η πίεση από την πολιτική ηγεσία
Οι οικονομικές κρίσεις
Η άμεση λήψη αποφάσεων
9/41. Με τη φράση «εμπόδια αντίληψης για την επίτευξη της Ολικής Ποιότητας», μεταξύ των άλλων νοείται ένα από τα κατωτέρω:
Η αδυναμία θεώρησης του προβλήματος από όλες τις πλευρές του
Το αίσθημα, η ενόραση, η ποιοτική κρίση και η ευχαρίστηση ως στοιχεία αρνητικά
Η έλλειψη συνεργασίας και εμπιστοσύνης μεταξύ συναδέλφων
Ο φόβος χαρακτηρισμού των ιδεών από τους άλλους
10/41. Πρωταρχική και αναγκαία προϋπόθεση για την αναδιάρθρωση του Δημόσιου Τομέα είναι:
Η μετακίνηση του ανθρώπινου δυναμικού
Η μείωση του ανθρώπινου δυναμικού
Η μεταφορά των διοικητικών εφαρμογών στο Διαδίκτυο
Η κατάργηση δημοσίων υπηρεσιών και οργανισμών
11/41. Η ανάπτυξη εργαζομένων (employees’ development) αναφέρεται στην:
Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και στην αποτελεσματικότητα την οποία αποκτούν οι εργαζόμενοι/ες, ώστε να επιτελέσουν την εργασία τους, αφού έχει προηγηθεί εκπαίδευση
Αξιολόγηση της απόδοσης των εργαζομένων η οποία πραγματοποιείται πριν την εκπαίδευση και επαναξιολογείται κατόπιν αυτής
Αξιολόγηση της εκπαίδευσης μέσω της σύγκρισης των αποτελεσμάτων πριν και κατόπιν της εκπαίδευσης μαζί με άλλα άτομα
Εκπαίδευση που εστιάζει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων των εργαζομένων οι οποίες είναι πολύτιμες για τον οργανισμό
12/41. Ποιος παράγοντας ΔΕΝ αποτελεί κύριο κριτήριο για τον προγραμματισμό ανθρώπινου δυναμικού του δημοσίου τομέα;
Οι εκθέσεις αξιολόγησης των υπηρετούντων υπαλλήλων
Οι δημογραφικές τάσεις και η συνταξιοδότηση του προσωπικού
Οι τεχνολογικές εξελίξεις και η αυτοματοποίηση των διαδικασιών
Οι οργανωτικές αλλαγές και οι νέες αρμοδιότητες των φορέων
13/41. Η θητεία ενός/μίας Συμβούλου του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) είναι:
Εξαετής με δυνατότητα ανανέωσης
Εξαετής χωρίς δυνατότητα ανανέωσης
Πενταετής χωρίς δυνατότητα ανανέωσης
Πενταετής με δυνατότητα ανανέωσης
14/41. Ποια από τις ακόλουθες λειτουργίες αποτελεί πρωταρχική αποστολή του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.);
Η διάθεση των απαραίτητων κονδυλίων και η κατανομή τους στους φορείς για την κάλυψη των δαπανών των προσλήψεων
Η θεσμική διασφάλιση της διαφάνειας, της αντικειμενικότητας και της αξιοκρατίας κατά την επιλογή του προσωπικού
Η παροχή εξειδικευμένων προγραμμάτων κατάρτισης στους/στις νεοεισερχόμενους/ες υπαλλήλους και η περιοδική αξιολόγηση της απόδοσης του ήδη υπηρετούντος προσωπικού
Η διαμόρφωση του πλαισίου των αποδοχών και των παροχών των δημοσίων υπαλλήλων, συμπεριλαμβανομένων των μισθολογικών βαθμίδων και των επιδομάτων
15/41. Από τον έλεγχο του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) εξαιρούνται οι προσλήψεις:
Προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σε Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.) που ανήκουν στον ευρύτερο δημόσιο τομέα
Μετακλητών υπαλλήλων και νομικών συμβούλων σε Υπουργεία
Εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Τακτικού προσωπικού σε Υπουργεία και άλλες δημόσιες υπηρεσίες
16/41. Σύμφωνα με τον ν. 4765/2021, η προκήρυξη πλήρωσης θέσεων με πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό:
Δημοσιεύεται μόνο στον διαδικτυακό τόπο του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)
Δημοσιεύεται στο Τεύχος Προκηρύξεων Α.Σ.Ε.Π. της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως
Αποστέλλεται σε όλους τους/τις υποψήφιους/ες που έχουν δηλώσει συμμετοχή σε προηγούμενους διαγωνισμούς
Αναρτάται σε εμφανές σημείο σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες
17/41. Η προκήρυξη του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) για την πλήρωση θέσεων σε υπηρεσίες του δημοσίου τομέα ΔΕΝ περιλαμβάνει:
Τον τρόπο πλήρωσης των θέσεων
Τον αριθμό των προς πλήρωση θέσεων κατά κατηγορίες, κλάδους ή ειδικότητες
Την περιγραφή του αντικειμένου των προκηρυσσόμενων θέσεων
Τον τρόπο προσφυγής στα διοικητικά δικαστήρια σε περίπτωση αποκλεισμού
18/41. Σύμφωνα με τον ν. 4440/2016, ποια από τις παρακάτω ΔΕΝ αποτελεί γενική προϋπόθεση για τη μετάταξη των δημοσίων υπαλλήλων;
Η ύπαρξη κενής οργανικής θέσης
Η ύπαρξη πλεονάζοντος προσωπικού στον φορέα προέλευσης
Η συμπλήρωση διετίας από προηγούμενη μετάταξη
Η κατοχή των απαιτούμενων προσόντων για τη θέση στον φορέα υποδοχής
19/41. Η συμμετοχή δημοσίων υπαλλήλων σε διαδικασίες κινητικότητας (μετατάξεις και αποσπάσεις) έχει χαρακτήρα:
Υποχρεωτικό
Υποχρεωτικό υπό την προϋπόθεση ότι ο φορέας επιθυμεί τη μετακίνηση του/της δημοσίου/ας υπαλλήλου
Εθελοντικό
Υποχρεωτικό μόνο για όσους/ες υπαλλήλους έχουν ολοκληρώσει τη δοκιμαστική περίοδο
20/41. Σύμφωνα με τον ν. 4440/2016, στο πλαίσιο του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας (Ε.Σ.Κ.), οι μετατασσόμενοι/ες υπάλληλοι:
Διατηρούν το ίδιο ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό καθεστώς καθώς και την τυχόν προσωπική διαφορά στις αποδοχές τους
Υποχρεούνται σε δοκιμαστική υπηρεσία έξι (6) μηνών στον φορέα υποδοχής, ανεξάρτητα από την προϋπηρεσία τους
Μπορούν να μεταταχθούν σε οποιαδήποτε θέση ίδιου κλάδου του φορέα υποδοχής, ανεξάρτητα από τη συνάφεια των νέων καθηκόντων με την προηγούμενη θέση
Χάνουν το δικαίωμα συμμετοχής σε προκηρύξεις για θέσεις ευθύνης για τα επόμενα τρία (3) έτη από την ημερομηνία της μετάταξής τους
21/41. Το Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας (Ε.Σ.Κ.) στη δημόσια διοίκηση έχει καθιερωθεί για:
Tο μόνιμο προσωπικό και τις/τους υπαλλήλους με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου
Όλες τις κατηγορίες δημόσιων υπαλλήλων
Τις/τους μόνιμες/ους διοικητικές/ούς υπαλλήλους μόνο
Τις/τους μόνιμες/ους πολιτικές/ούς διοικητικές/ούς υπαλλήλους και τις/τους υπαλλήλους με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου τόσο αορίστου όσο και ορισμένου χρόνου
22/41. Το γενικό περίγραμμα θέσης εργασίας περιγράφει:
Τον εξειδικευμένο κατάλογο καθηκόντων τα οποία καλείται να εκτελέσει ένας/μία δημόσιος/α υπάλληλος
Τις γνώσεις, τις δεξιότητες, τα προσόντα και την εμπειρία που απαιτούνται για την άσκηση ενός επαγγέλματος, καθώς και τα κύρια καθήκοντα που προκύπτουν από την αποστολή του
Τον τόπο παροχής υπηρεσίας του/της δημοσίου/ας υπαλλήλου
Πληροφορίες σχετικές με τη συγκεκριμένη θέση εργασίας που κατέχει όπως για παράδειγμα η προϊσταμένη αρχή
23/41. Ποια από τις παρακάτω δεξιότητες ΔΕΝ συμπεριλαμβάνεται στο Ενιαίο Πλαίσιο Δεξιοτήτων της δημόσιας διοίκησης σύμφωνα με τον ν. 4940/2022;
Προσανατολισμός στον πολίτη
Προσανατολισμός στο αποτέλεσμα
Ηγετικότητα
Καινοτομία
24/41. Η «Ευελιξία και ανθεκτικότητα του/της υπαλλήλου στις αλλαγές» σε ποια δεξιότητα του Ενιαίου Πλαισίου Δεξιοτήτων συμπεριλαμβάνεται;
Προσανατολισμός στο αποτέλεσμα
Ομαδικότητα
Προσαρμοστικότητα
Ηγετικότητα
25/41. Ποια από τις παρακάτω προτάσεις ΔΕΝ συμπεριλαμβάνεται στη δεξιότητα «Επίλυση προβλημάτων και δημιουργικότητα», σύμφωνα με το Ενιαίο Πλαίσιο Δεξιοτήτων;
Η εφαρμογή της διαδικασίας μάθησης και της διάθεσης για προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη για τη βελτίωση της απόδοσης σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο, σε νέες καταστάσεις στην εργασία
Η αυξημένη ικανότητα αναγνώρισης και επίλυσης των ζητημάτων, που προκύπτουν στην εργασία
Η προσπάθεια προσέγγισης με πρωτότυπο και καινοτόμο τρόπο των εργασιών και δραστηριοτήτων, για τις οποίες δεν υπάρχει έτοιμη ή προκαθορισμένη λύση
Η ικανότητα ανάπτυξης και εφαρμογής πρωτότυπων και νέων ιδεών, καθώς και καινοτόμων λύσεων, οι οποίες μπορεί να βελτιώσουν την υπάρχουσα κατάσταση ή να επιλύσουν το πρόβλημα
26/41. Η διαδικασία αξιολόγησης Προϊσταμένων πραγματοποιείται:
Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους σε τρία (3) διαδοχικά στάδια με υποχρεωτικό χαρακτήρα για τον/την αξιολογητή/τρια και τον/την αξιολογούμενο/η
Κατά τη διάρκεια του έτους αναφοράς σε δύο (2) στάδια με υποχρεωτικό χαρακτήρα για τον/την αξιολογητή/τρια και τον/την αξιολογούμενο/η
Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους σε δύο (2) διαδοχικά στάδια με υποχρεωτικό χαρακτήρα για τον/την αξιολογητή/τρια και τον/την αξιολογούμενο/η
Κατά τη διάρκεια του έτους αναφοράς σε τρία (3) διαδοχικά στάδια με υποχρεωτικό χαρακτήρα για τον/την αξιολογητή/τρια και τον/την αξιολογούμενο/η
27/41. Σύμφωνα με τον ν. 4940/2022 ποια είναι η μεγαλύτερη χρονική διάρκεια της περιόδου αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων;
Έξι (6) μήνες
Ένα (1) έτος
Δύο (2) έτη
Εξαρτάται από την κρίση του/της Προϊσταμένου/ης
28/41. Σύμφωνα με τον ν. 4940/2022, ποιος/α ορίζεται ως αξιολογητής/τρια των υπαλλήλων σε γραφείο μέλους της Κυβέρνησης;
Ο/Η Υπηρεσιακός/η Γραμματέας του Υπουργείου
Ο/Η Διευθυντής/τρια του οικείου Γραφείου, εφόσον έχει οριστεί
Ο/Η Προϊστάμενος/η της υπηρεσίας από την οποία αποσπάστηκαν
Το μέλος της Κυβέρνησης
29/41. Το Σχέδιο Ανάπτυξης του ν. 4940/2022 αφορά:
Τους/τις υπαλλήλους και τους/τις Προϊσταμένους/ες όλων των ιεραρχικών επιπέδων
Τους/τις υπαλλήλους που δεν έχουν θέση ευθύνης
Τους/τις υπαλλήλους και τους/τις Προϊσταμένους/ες Τμήματος
Τους/τις υπαλλήλους και τους/τις Προϊσταμένους/ες Τμήματος και Διεύθυνσης
30/41. Σύμφωνα με τον ν. 4940/2022, σε ποια περίπτωση ο/η αξιολογητής/τρια ΔΕΝ συντάσσει Σχέδιο Ανάπτυξης για τον/την αξιολογούμενο/η υπάλληλο;
Όταν ο/η υπάλληλος έχει συμπληρώσει περισσότερα από τριάντα (30) έτη υπηρεσίας
Όταν το επίπεδο δεξιοτήτων του/της υπαλλήλου καθιστά εξαιρετικά δυσχερή την ανάληψη βελτιωτικών και αναπτυξιακών πρωτοβουλιών
Όταν ο/η υπάλληλος δεν συμμετέχει σε τουλάχιστον δύο (2) προγραμματισμένες συναντήσεις αξιολόγησης μέσα στο έτος
Όταν ο/η υπάλληλος το ζητήσει εγγράφως για προσωπικούς λόγους
31/41. Η Επιτροπή Εποπτείας Αξιολόγησης δημοσίων υπαλλήλων ΔΕΝ είναι αρμόδια για:
Την εξέταση των ενστάσεων των αξιολογούμενων
Τον έλεγχο και την έγκριση των εκθέσεων αξιολόγησης υπαλλήλων υψηλής απόδοσης
Την εξέταση των εισηγήσεων των καθ` ύλην αρμόδιων μονάδων της Γενικής Γραμματείας Ανθρώπινου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα
Τον καθορισμό του Σχεδίου Ανάπτυξης των υπό αξιολόγηση υπαλλήλων
32/41. Σύμφωνα με τον ν. 4940/2022, αρμοδιότητα του/της Συμβούλου Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού ΔΕΝ αποτελεί:
Η παροχή συμβουλών και υποστήριξης στους/στις υπαλλήλους για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους
Η συμμετοχή στη διαδικασία αξιολόγησης των υπαλλήλων ως αξιολογητής/τρια
Η υποστήριξη της αρμόδιας μονάδας ανθρώπινου δυναμικού για την εφαρμογή του συστήματος αξιολόγησης
Η συλλογή στοιχείων για θέματα ανθρώπινου δυναμικού που σχετίζονται με το σύστημα αξιολόγησης
33/41. Ποιος/α ορίζεται αρμόδιος/α για τον συντονισμό των Συμβούλων Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού;
Η Γενική Γραμματεία Ανθρώπινου Δυναμικού Δημοσίου Τομέα
Ο/Η Υπουργός Εσωτερικών
Το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)
Το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α.)
34/41. Σύμφωνα με τον ν. 4940/2022 ο οποίος αφορά στη στοχοθεσία των οργανικών μονάδων του δημοσίου τομέα, ποια από τις παρακάτω ΔΕΝ αποτελεί κατηγορία στόχων οργανικής μονάδας:
Οι παρεχόμενες υπηρεσίες της οργανικής μονάδας
Η εσωτερική οργάνωση και λειτουργία της οργανικής μονάδας
Οι γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες των υπαλλήλων της οργανικής μονάδας
Η ικανοποίηση των υπαλλήλων από τη θέση εργασίας
35/41. Με τον ν. 5149/2024 συστήνεται η Επιτροπή Κινήτρων και Ανταμοιβής για:
Τον συντονισμό της εφαρμογής του συστήματος κινήτρων και ανταμοιβής
Την κατανομή των μισθολογικών αυξήσεων στους/στις δημοσίους υπαλλήλους
Τον ορισμό του ανώτατου ορίου ετήσιας ανταμοιβής που μπορεί να καταβληθεί στους/στις δημοσίους υπαλλήλους
Τον ορισμό των δικαιούχων φορέων της ετήσιας ανταμοιβής
36/41. Αρμόδιο για την επιλογή Προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων των Υπουργείων είναι:
Το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.)
Το Ειδικό Συμβούλιο Επιλογής Προϊσταμένων (ΕΙ.Σ.Ε.Π.)
Το Συμβούλιο Επιλογής Προϊσταμένων (Σ.Ε.Π.)
Καμία από τις λοιπές απαντήσεις
37/41. Από το Ειδικό Συμβούλιο Επιλογής Προϊσταμένων (ΕΙ.Σ.Ε.Π.) επιλέγονται οι Προϊστάμενοι/ες:
Γενικών Διευθύνσεων των υπουργείων
Οργανικών μονάδων των υπουργείων και οι Συντονίστριες/ιστές Αποκεντρωμένων Διοικήσεων
Γενικών Διευθύνσεων των υπουργείων και οι Υπηρεσιακές/οί Γραμματείς
Οργανικών μονάδων των υπουργείων
38/41. Σύμφωνα με τον Κώδικα Ηθικής και Επαγγελματικής Συμπεριφοράς Υπαλλήλων του Δημόσιου Τομέα, οι αξίες που συμβάλλουν στην προώθηση της ακεραιότητας στο δημόσιο τομέα είναι:
Διαφάνεια, λογοδοσία, ευγένεια, αποφυγή διακρίσεων και δικαιοσύνη
Αντικειμενικότητα, αποφυγή διακρίσεων, εμπιστευτικότητα και ευγένεια
Αμεροληψία, ευγένεια, ακεραιότητα, εμπιστευτικότητα και δικαιοσύνη
Λογοδοσία, αμεροληψία, αντικειμενικότητα, εμπιστευτικότητα και διαφάνεια
39/41. Ο Οδηγός Ορθής Διοικητικής Συμπεριφοράς :
Προσδιορίζει το κλίμα που πρέπει να επικρατεί στη δημόσια υπηρεσία και διατυπώνει σαφείς κανόνες συμπεριφοράς για τους/τις δημόσιους/ες υπαλλήλους
Είναι αποτέλεσμα συνεργασίας του Υπουργείου Εσωτερικών και της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας κατόπιν διαβούλευσης με τον Συνήγορο του Πολίτη
Είναι αποτέλεσμα συνεργασίας του Υπουργείου Εσωτερικών, του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) και της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας
Δεν υπάρχει Οδηγός Ορθής Διοικητικής Συμπεριφοράς
40/41. Σύμφωνα με τον ν. 5013/2023, Συντονιστής του Εθνικού Συστήματος Πολυεπίπεδης Διακυβέρνησης είναι:
Ο/Η Πρωθυπουργός
Ο/Η Υπουργός Εσωτερικών
Ο/Η Γενικός/η Γραμματέας Ανθρώπινου Δυναμικού Δημόσιου Τομέα του Υπουργείου Εσωτερικών
Ο/Η Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Πολυεπίπεδης Διακυβέρνησης
41/41. Τα όργανα διαχείρισης κινδύνων ΔΕΝ:
Εισηγούνται την πολιτική διαχείρισης κινδύνων στον/στην επικεφαλής του φορέα
Αναπτύσσουν, παρακολουθούν και επικαιροποιούν το πλαίσιο διαχείρισης κινδύνων του φορέα
Ενημερώνουν και καθοδηγούν το προσωπικό του φορέα σχετικά με τον τρόπο εντοπισμού και αντιμετώπισης των κινδύνων
Υποβάλλουν μηνιαία έκθεση προς τον/την επικεφαλής του φορέα την οποία κοινοποιούν στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας