Συνταγματικό Δίκαιο(1ο Γκρουπ - ΑΣΕΠ 1Γ/2025 - 20.6.2025 έως και 01.07.2025)
| Ερωτήσεις
Εκτύπωση όλων σε PDF
51/63. Στη Βουλή και την Κυβέρνηση, η οποία διαθέτει την πλειοψηφία σε αυτήν, μεταφέρθηκαν ορισμένες από τις ρυθμιστικές αρμοδιότητες του/της Προέδρου της Δημοκρατίας που αφαιρέθηκαν με τη συνταγματική αναθεώρηση του/της:
1975
1986
2001
2019
52/63. Ο/Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, με:
Πρόταση του/της Πρωθυπουργού, διορίζει και παύει τα λοιπά μέλη της Κυβέρνησης και τους/τις Υφυπουργούς
Πρόταση του/της αρμόδιου/ας Υπουργού, διορίζει και παύει τους/τις Υφυπουργούς
Κοινή πρόταση του/της Πρωθυπουργού και του/της καθ’ ύλην αρμόδιου/ας Υπουργού, διορίζει και παύει τους/τις Γενικούς/ές και Ειδικούς/ές Γραμματείς των υπουργείων δ. Κοινή πρόταση του/της Πρωθυπουργού και του/της οικείου/ας Υπουργού, διορίζει και παύει τους/τις Υφυπουργούς
Κοινή πρόταση του/της Πρωθυπουργού και του/της οικείου/ας Υπουργού, διορίζει και παύει τους/τις Υφυπουργούς
53/63. Η δικαστική λειτουργία ασκείται:
Από τον/την Πρόεδρο της Δημοκρατίας
Από τα δικαστήρια
Από τον/την Προέδρο της Δημοκρατίας και τα δικαστήρια
Από τους/τις δικαστές και τους/τις ενόρκους
54/63. Ο δικαστικός έλεγχος της συνταγματικότητας των νόμων είναι:
Διάχυτος και παρεμπίπτων
Μεθοδικός και αυστηρός
Προληπτικός
Αφηρημένος
55/63. Τα δικαστήρια υποχρεούνται να μην εφαρμόζουν νόμο:
Αντίθετο προς το Σύνταγμα κατά το περιεχόμενό του
Που ψηφίστηκε με αντισυνταγματική διαδικασία
Αντίθετο προς το δημόσιο συμφέρον
Που είχε ψηφιστεί πριν τη θέση σε ισχύ του Συντάγματος του 1975
56/63. Το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο δύναται:
Να κηρύξει ανίσχυρο τον αντισυνταγματικό νόμο
Να μην εφαρμόσει τον αντισυνταγματικό νόμο
Να ακυρώσει κανονιστική πράξη
Να γνωμοδοτεί προς τη Βουλή για ζητήματα συνταγματικότητας
57/63. Ο έλεγχος της συνταγματικότητας από δημοσίους υπαλλήλους:
Απαγορεύεται σε κάθε περίπτωση
Ανήκει μόνο στους/στις προϊσταμένους/ες τους
Προϋποθέτει άδεια του/της προϊσταμένου/ης τους
Είναι υποχρεωτικός, όταν μία διάταξη είναι προδήλως αντίθετη προς το Σύνταγμα
58/63. Για να διοριστεί κάποιος/α σε θέση στη δημόσια διοίκηση πρέπει:
Να είναι κάτοχος τουλάχιστον απολυτηρίου Λυκείου
Να μην έχει καταδικαστεί σε οποιαδήποτε αδίκημα
Να είναι Έλληνας/ίδα πολίτης και να έχει συμπληρώσει το 20ο έτος ηλικίας
Να είναι Έλληνας/ίδα πολίτης ή πολίτης χώρας της Ευρωπαϊκής Ένωσης
59/63. Η σχετική με τη διοικητική αποκέντρωση συνταγματική διάταξη:
Θεσπίζει έναν βαθμό διοικητικής αποκέντρωσης
Δεν θέτει περιορισμό ως προς τον αριθμό των βαθμών διοικητικής αποκέντρωσης
Θεσπίζει ρητά έναν βαθμό διοικητικής αποκέντρωσης, αλλά δεν αποκλείει τη δυνατότητα νομοθετικής πρόβλεψης και δεύτερου
Θεσπίζει ρητά έναν βαθμό διοικητικής αποκέντρωσης, αλλά δεν αποκλείει τη δυνατότητα νομοθετικής πρόβλεψης και άλλων
60/63. Πόσες συνταγματικά κατοχυρωμένες ανεξάρτητες αρχές υπάρχουν;
Πέντε (5)
Επτά (7)
Τέσσερις (4)
Τρεις (3)
61/63. Σύμφωνα με το Σύνταγμα, οι αρχές των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης εκλέγονται με:
Επιστολική ψήφο
Άμεση ψηφοφορία
Καθολική και μυστική ψηφοφορία
Τη συμμετοχή όλων των κατοίκων της περιφέρειάς τους
62/63. Η υπουργική προσυπογραφή των Προεδρικών Διαταγμάτων συνεπάγεται ότι:
Η Κυβέρνηση αναλαμβάνει την πολιτική ευθύνη
Η Κυβέρνηση ελέγχει τον/την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ώστε εκείνος/η να μην υπερβεί τα όρια των εξουσιών του/της
Η Κυβέρνηση συναποφασίζει με τον/την Πρόεδρο της Δημοκρατίας
Η Κυβέρνηση αναλαμβάνει την ποινική ευθύνη
63/63. Το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης είναι:
Ανεξάρτητη αρχή
Υπηρεσία της ΕΡΤ
Μόνον νομοθετικά κατοχυρωμένο
Η υπουργική υπηρεσία αδειοδότησης των τηλεοπτικών σταθμών