Ερωτήσεις Διοικητικό Δίκαιο (2ο Γκρουπ - ΑΣΕΠ 1Γ/2025 - 03.07.2025 έως και 14.07.2025) | Ερωτήσεις

51/80. Ποιο από τα παρακάτω είναι διφυές νομικό πρόσωπο:
Η Ολομέλεια Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδας
Η Εθνική Αρχή Διαφάνειας
Οι συνταγματικά κατοχυρωμένες Ανεξάρτητες Αρχές
Η Τράπεζα της Ελλάδος
52/80. Οι συνταγματικά κατοχυρωμένες Ανεξάρτητες Αρχές υπόκεινται:
Σε ιεραρχικό έλεγχο
Σε κοινοβουλευτικό και δικαστικό έλεγχο
Σε διοικητική εποπτεία
Μόνο σε δικαστικό έλεγχο
53/80. Όργανα Διοίκησης της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (ΕΑΔ) είναι το :
Συμβούλιο Διοίκησης και ο/η Εθνικός/ή Συντονιστής/ίστρια
Συμβούλιο Διοίκησης και ο/η Διοικητής/ήτρια
Διοικητικό Συμβούλιο και ο/η Ειδικός/ή Γραμματέας
Διοικητικό Συμβούλιο και ο/η Γενικός/ή Επιθεωρητής/ήτρια
54/80. Ποιο ή ποια από τα κατωτέρω όργανα ασκούν συμβουλευτικές ή αποφασιστικές αρμοδιότητες για τη διοίκηση;
Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους
Το Συμβούλιο της Επικρατείας και το Ελεγκτικό Συνέδριο
Το Ελεγκτικό Συνέδριο και το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους
Το Συμβούλιο της Επικρατείας, το Ελεγκτικό Συνέδριο και το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους
55/80. Αποτελεί αρχή που διέπει τον κρατικό προϋπολογισμό:
Η αρχή της ενότητας
Η αρχή της κρατικής κυριαρχίας
Η αρχή της χρηστής διοίκησης
Η αρχή της προστατευομένης εμπιστοσύνης του/της διοικουμένου/ης
56/80. Σε τι συνίσταται η κατά το Σύνταγμα μειωμένη δημοσιονομική πρωτοβουλία της Βουλής:
Στη μη δυνατότητά της με πρόταση νόμου να αυξήσει σε βάρος του Δημοσίου κρατικές δαπάνες, που προορίζονται για μισθό, σύνταξη ή γενικά για όφελος κάποιου προσώπου
Στην αρχή της φειδωλής διαχείρισης, που πρέπει να διέπει τον προϋπολογισμό της
Στην αρχή της ισοσκέλισης μεταξύ εσόδων και δαπανών του προϋπολογισμού της
Όλες οι λοιπές απαντήσεις
57/80. Το κώλυμα συμφέροντος δημοσίου/ας υπαλλήλου:
Δεν θίγει το κύρος της διοικητικής πράξης που εκδίδεται από τον υπάλληλο
Ενεργοποιείται μόνον εφόσον υποβληθεί σχετικό αίτημα εξαίρεσης από το/ην διοικούμενο/η κατά του υπαλλήλου
Δεν υφίσταται όταν υπάλληλοι με στενές συγγενικές σχέσεις συμμετέχουν στο ίδιο συλλογικό όργανο της διοίκησης
Ισχύει οποτεδήποτε ο/η υπάλληλος έχει έκδηλο συμφέρον από την έκβαση μιας υπόθεσης
58/80. Το αρμόδιο διοικητικό όργανο εκδίδει πράξη με την οποία ο Α, δημόσιος υπάλληλος, τίθεται σε αυτοδίκαιη αργία λόγω άσκησης κατά αυτού ποινικής δίωξης. Επιβάλλεται πριν τη λήψη του εν λόγω μέτρου η ακρόαση του Α;
Δεν απαιτείται προηγούμενη ακρόαση, διότι η θέση σε αργία αποτελεί πράξη δέσμιας αρμοδιότητας
Απαιτείται προηγούμενη ακρόαση, διότι η θέση σε αργία αποτελεί δυσμενές μέτρο
Απαιτείται προηγούμενη ακρόαση, διότι η θέση σε αργία αποτελεί πράξη διακριτικής ευχέρεια
Δεν απαιτείται προηγούμενη ακρόαση μόνον στην περίπτωση που ο Α έχει εκθέσει εγγράφως τις απόψεις του με υπόμνημα προς το αρμόδιο για τη θέση του σε αργία όργανο
59/80. Η μονιμότητα:
Αναφέρεται στις/ους δημόσιες/ους υπαλλήλους και τις/τους καθηγήτριες/ητές των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ), ενώ η ισοβιότητα αφορά στις/ους δικαστικές/ούς λειτουργούς
Δεν ταυτίζεται με την ισοβιότητα
Και η ισοβιότητα είναι ταυτόσημες έννοιες. Η μόνη διαφορά τους έγκειται στο ότι η πρώτη αφορά τις/τους δημόσιες/ους υπαλλήλους, ενώ η δεύτερη αναφέρεται στις/ους δικαστικές/ούς λειτουργούς και τις/τους καθηγήτριες/ητές των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ)
Είναι έννοια ταυτόσημη με την ισοβιότητα
60/80. Η υποχρέωση κλήσης σε απολογία του/της πειθαρχικώς εγκαλουμένου/ης:
Δεν είναι κατοχυρωμένη, αλλά νομολογιακώς προβλεπόμενη υποχρέωση
Είναι συνταγματικώς κατοχυρωμένη υποχρέωση
Είναι συνταγματικώς και νομοθετικώς κατοχυρωμένη υποχρέωση
Είναι εθιμική υποχρέωση
61/80. Ο παράνομος διορισμός δημόσιου/ας υπαλλήλου λόγω επιγενομένης διαπίστωσης έλλειψης ιθαγένειας:
Δεν επιτρέπεται να ανακληθεί
Ανακαλείται ελευθέρως
Ανακαλείται κατ ́ αρχήν εντός διετίας
Ανακαλείται μόνον εκ λόγων δημόσιου συμφέροντος
62/80. Ο δόλιος διορισμός δημόσιου/ας υπαλλήλου:
Δεν επιτρέπεται να ανακληθεί
Ανακαλείται ελευθέρως και ανεξαρτήτως παρέλευσης χρόνου
Ανακαλείται κατ ́ αρχήν εντός διετίας
Ανακαλείται μόνον εκ λόγων δημόσιου συμφέροντος
63/80. Όταν υπάλληλος φυλακιστεί, τίθεται σε:
Αργία
Διαθεσιμότητα
Παύση
Προσωρινή απόλυση
64/80. Η ανάκριση:
Εντάσσεται στην πειθαρχική διαδικασία
Δεν εντάσσεται στην πειθαρχική διαδικασία
Άλλοτε εντάσσεται και άλλοτε δεν εντάσσεται στην πειθαρχική διαδικασία
Είναι πράξη της προδικασίας
65/80. Η επιλογή σε θέση Προϊσταμένου/ης έχει την έννοια:
Της ανάληψης καθηκόντων ευθύνης
Της ανάθεσης πρόσθετων καθηκόντων
Της βαθμολογικής εξέλιξης
Της αλλαγής φορέα
66/80. Ο/Η υπάλληλος επί θητεία που υπηρετεί στο Δημόσιο:
Χαίρει μονιμότητας
Δεν χαίρει μονιμότητας
Χαίρει εγγυήσεων ανάλογων της μονιμότητας
Χαίρει των εγγυήσεων της μονιμότητας κατά την διάρκεια της θητείας του
67/80. Το Σύνταγμά μας προβλέπει:
Την αρμοδιότητα των ΟΤΑ για τον χωροταξικό σχεδιασμό
Την επιβολή πειθαρχικών ποινών στους αιρετούς από διοικητικά δικαστήρια
Την άμεση εκλογή των αιρετών
Τη δημιουργία αναγκαστικών συνδέσμων ΟΤΑ
68/80. Γενική αρμοδιότητα έχει στους δήμους:
Ο/Η δήμαρχος
Το δημοτικό συμβούλιο
Η δημοτική επιτροπή
Ο/Η κάθε αντιδήμαρχος για τον τομέα ευθύνης του/της
69/80. Η προσβολή αποφάσεων του Δημάρχου με προσφυγή:
Μπορεί να γίνει από οποιοδήποτε πρόσωπο χωρίς να απαιτείται έννομο συμφέρον
Γίνεται ενώπιον του/της Γραμματέα/ως της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης
Γίνεται ενώπιον της Ειδικής Επιτροπής Εποπτείας
Γίνεται απευθείας στα τακτικά διοικητικά δικαστήρια
70/80. Οι αντιπεριφερειάρχες:
Εκλέγονται άμεσα στο αξίωμά τους
Δεν ασκούν αρμοδιότητες του περιφερειακού συμβουλίου
Συμμετέχουν όλοι/ες στην περιφερειακή επιτροπή
Δεν είναι μέλη του περιφερειακού συμβουλίου
71/80. Η διοικητική διαίρεση της Ελλάδας διαμορφώνεται με κριτήριο:
Την τοπική ιστορία κάθε περιοχής
Με βάση της εντολές της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Τις γεωοικονομικές, κοινωνικές και συγκοινωνιακές συνθήκες
Την επιθυμία των κατοίκων της περιοχής
72/80. Η αρχή της διαφάνειας κατά τη διαχείριση των πόρων της τοπικής αυτοδιοίκησης:
Επιτρέπει τον έλεγχο σκοπιμότητας ειδικά ως προς την οικονομική διαχείριση των ΟΤΑ
Συνεπάγεται την υποχρεωτική διαχείριση των λογαριασμών τους από την Τράπεζα της Ελλάδος
Συνεπάγεται υποχρεώσεις δημοσιότητας προς το κοινό και ανακοίνωσης σχετικών πληροφοριών σε κρατικές αρχές
Καλύπτεται μέσω των δημοσιονομικών ελέγχων που ασκούν τα όργανα του Ελεγκτικού Συνεδρίου
73/80. Ως Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης μπορεί να επιλεγεί:
Τόσο δημόσιος/α υπάλληλος όσο και ιδιώτης
Μόνο ιδιώτης
Μόνον δημόσιος/α υπάλληλος
Καταρχήν δημόσιος/α υπάλληλος και κατ’ εξαίρεση ιδιώτης
74/80. Στις τοπικές υποθέσεις περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα πεδία δημόσιας πολιτικής:
Ανάπτυξη, περιβάλλον, απασχόληση, παιδεία, πολιτική προστασία
Ανάπτυξη, απασχόληση, πολιτισμός, δημόσια τάξη, δικαιοσύνη
Περιβάλλον, πολιτισμός, αθλητισμός, πολιτική προστασία, δημόσια τάξη
Αθλητισμός, παιδεία, δικαιοσύνη, κοινωνική αλληλεγγύη, αγροτική ανάπτυξη
75/80. Τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου:
Έχουν διοικητική και περιουσιακή αυτοτέλεια
Δεν έχουν διοικητική αυτοτέλεια
Ιδρύονται και από την ιδιωτική πρωτοβουλία
Διέπονται από την αρχή του κλειστού αριθμού
76/80. ΔΕΝ αποτελεί είδος αρμοδιότητας διοικητικού οργάνου:
Συλλογική
Γνωμοδοτική
Αποφασιστική
Παρεμπίπτουσα
77/80. ΔΕΝ αποτελεί είδος γνώμης στα πλαίσια γνωμοδοτικής διαδικασίας:
Πρόταση
Σύμφωνη
Απλή
Συντρέχουσα
78/80. Η επανεξέταση κατά νόμο και κατ’ ουσίαν πράξης από άλλο διοικητικό όργανο από αυτό που την εξέδωσε και το οποίο δύναται να την ακυρώσει εν όλω ή εν μέρει ή να την τροποποιήσει τελείται κατά την άσκηση:
Ειδικής διοικητικής προσφυγής
Αίτησης θεραπείας
Αίτησης ακυρώσεως
Ενδικοφανούς προσφυγής
79/80. Στην περίπτωση άσκησης ποιας διοικητικής προσφυγής διενεργείται μόνο έλεγχος νομιμότητας της διοικητικής πράξης:
Της ειδικής
Της ενδικοφανούς
Και της ειδικής και της ενδικοφανούς
Σε καμία από τις λοιπές απαντήσεις
80/80. Η αρνητική σύμφωνη γνώμη, εφόσον δεν ακολουθήσει η πράξη του αποφασίζοντος οργάνου, είναι:
Εκτελεστή πράξη
Μη εκτελεστή πράξη
Διαπιστωτική πράξη
Διαδικαστική ενέργεια