Ερωτήσεις Διοικητικό Δίκαιο (3ο Γκρουπ - ΑΣΕΠ 1Γ/2025 - 15.07.2025 έως και 27.07.2025) | Ερωτήσεις

51/81. Ο έλεγχος των δαπανών του Δημοσίου ανήκει στην αρμοδιότητα:
Του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους
Του Ελεγκτικού Συνεδρίου
Του Συμβουλίου της Επικρατείας
Της Κυβέρνησης εν στενή εννοία
52/81. Προδικαστική προσφυγή κατά εκτελεστών πράξεων ή παραλείψεων αναθέτοντος δημόσιου φορέα, στο στάδιο σύναψης δημόσιας σύμβασης, ασκείται ενώπιον:
Του Ελεγκτικού Συνεδρίου
Του ειδικώς κάθε φορά συνεστημένου οργάνου του αναθέτοντος φορέα
Της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων
Του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους
53/81. Η συμμετοχή των πολιτικών κομμάτων στις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές:
Απαγορεύεται από το άρθρο 29 του Συντάγματος
Έχει απαγορευθεί με σχετική απόφαση του Ανώτατου Ειδικού Δικαστηρίου
Απαγορεύεται από τη σχετική νομοθεσία
Απαγορεύεται στις δημοτικές αλλά επιτρέπεται στις περιφερειακές εκλογές
54/81. Διοικητικό όργανο, που εκδίδει πράξη δημοσιευτέα στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως:
Αρκεί να είναι αρμόδιο μόνο κατά τον χρόνο της υπογραφής της
Πρέπει να είναι αρμόδιο κατά τον χρόνο υπογραφής αλλά και κατά το χρόνο δημοσιεύσεώς της
Αρκεί να είναι αρμόδιο μόνο κατά τον χρόνο δημοσίευσης της πράξης
Να είναι αρμόδιο για τουλάχιστον 30 ημέρες μετά τη δημοσίευσή της στην εφημερίδα της κυβερνήσεως
55/81. Κύριος φορέας για τη διαχείριση και την εκτέλεση του κρατικού προϋπολογισμού είναι:
Το Ελεγκτικό Συνέδριο
Ο/Η Πρωθυπουργός
Ο/Η Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
Ο/Η Πρόεδρος της Βουλής
56/81. Δημόσιες δαπάνες ΔΕΝ θεωρούνται:
Όσες εκτελούνται για την εκπλήρωση των δραστηριοτήτων της Κεντρικής Διοίκησης
Όσες ορίζονται σε νομοθετική ή κανονιστική διάταξη
Όσες ορίζονται σε κανονιστικές πράξεις και βαρύνουν τους προϋπολογισμούς επιχορηγούμενων από τον κρατικό προϋπολογισμό φορέων
Οι επιστροφές δημοσίων εσόδων που έχουν αχρεωστήτως εισπραχθεί
57/81. Τα αποτελέσματα εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού κάθε οικονομικού έτους, καθώς και οι υπερβάσεις πιστώσεων που υπήρξαν κατά το ίδιο έτος, αποτυπώνονται:
Στον Ισολογισμό του Κράτους
Στον Απολογισμό του Κράτους
Στην Ετήσια Έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου
Στην Ετήσια Έκθεση της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων
58/81. Η Διοίκηση μπορεί, επειδή διαθέτει διακριτική ευχέρεια ως προς το περιεχόμενο και το ύψος της πειθαρχικής ποινής, να επιβάλει την ποινή της απόλυσης σε δημόσιο/α υπάλληλο με τη δικαιολογία ότι μία ημέρα δεν τήρησε επακριβώς το προβλεπόμενο ωράριο;
Όχι, διότι η διακριτική ευχέρεια για τη Διοίκηση δεν σημαίνει ότι αυτή μπορεί να ενεργεί αυθαίρετα παραβιάζοντας την αρχή της αναλογικότητας
Όχι, διότι υφίσταται έκδηλο σφάλμα εκτιμήσεως της Διοικήσεως ως προς τη διαπίστωση της παράβασης
Ναι, διότι η διακριτική ευχέρεια της Διοικήσεως δεν ελέγχεται δικαστικά
Ναι, διότι παραβιάζεται η αρχή της ισότητας μεταξύ των δημοσίων υπαλλήλων, εάν άλλοι τηρούν ωράριο εργασίας και άλλοι το παραβιάζουν
59/81. Η/Ο δημόσια/ος υπάλληλος οφείλει να υπακούει σε διαταγή της/του Προϊσταμένης/ου της/του, ακόμη και στην περίπτωση που τη θεωρεί αντίθετη προς τον νόμο, αρκεί προηγουμένως να διατυπώσει εγγράφως τις αντιρρήσεις της/του. Εάν η/ο υπάλληλος είναι αρμόδια/ος να προσυπογράψει ένα έγγραφο, αλλά διαφωνεί με την ενέργεια, οφείλει να:
Παραλείψει την προσυπογραφή
Το προσυπογράψει ούτως ή άλλως
Προσυπογράψει το έγγραφο, αφού προηγουμένως διατυπώσει εγγράφως την αντίθετη γνώμη της/του
Απευθυνθεί στο ιεραρχικώς προϊστάμενο όργανο, αρνούμενη/ος την προσυπογραφή
60/81. Ο παράνομος διορισμός δημόσιου/ας υπαλλήλου:
Δεν επιτρέπεται να ανακληθεί
Ανακαλείται ελευθέρως
Ανακαλείται κατ΄ αρχήν εντός διετίας
Ανακαλείται μόνον εκ λόγων δημόσιου συμφέροντος
61/81. Τα πειθαρχικά αδικήματα:
Δεν υπόκεινται σε παραγραφή
Υπόκεινται σε 5ετή ή 7ετή παραγραφή
Υπόκεινται σε 20ετή παραγραφή
Υπόκεινται σε άλλη παραγραφή
62/81. Η μετάθεση έχει την έννοια:
Της αλλαγής θέσης εντός του ίδιου φορέα
Της αλλαγής φορέα
Της μεταβολής κλάδου ή κατηγορίας
Της αλλαγής οργανικής μονάδας (διοικητικής αρχής)
63/81. Η μετακίνηση έχει την έννοια:
Της αλλαγής θέσης εντός του ίδιου φορέα
Της αλλαγής φορέα
Της αλλαγής υπουργείου ή Ν.Π.Δ.Δ.
Της μεταβολής κλάδου ή κατηγορίας
64/81. Η ποινική καταδίκη συνιστά κώλυμα διορισμού του/της δημόσιου/ας υπαλλήλου;
Πάντοτε
Ποτέ
Σε ορισμένες περιπτώσεις που ορίζει ο νόμος
Όταν το διατάξει το αρμόδιο διοικητικό όργανο
65/81. Ποιο έτος είναι το ανώτατο όριο ηλικίας διορισμού κάποιου ως δημόσιου/ας υπαλλήλου;
Το 35ο
Το 40ο
Κατά κανόνα δεν υφίσταται ηλικιακό όριο
Το 50ο
66/81. Ο/Η υπάλληλος αορίστου χρόνου που υπηρετεί στο Δημόσιο:
Χαίρει μονιμότητας
Δεν χαίρει μονιμότητας
Χαίρει νομοθετικών εγγυήσεων ανάλογων της μονιμότητας
Μπορεί να απολυθεί οποτεδήποτε
67/81. Ο/Η δικαστής είναι:
Δημόσιος/α υπάλληλος
Δημόσιος/α λειτουργός
Υπάλληλος με σχέση αορίστου χρόνου
Λειτουργός με σχέση αορίστου χρόνου ιδιωτικού δικαίου
68/81. Οι Περιφέρειες ασκούν αρμοδιότητες:
Μόνο για τοπικές υποθέσεις
Για τοπικές αλλά και για κρατικές υποθέσεις
Για όλες ανεξαιρέτως τις υποθέσεις που διεκπεραίωναν οι κρατικές περιφέρειες έως το 2010
Αποκλειστικά για υποθέσεις που ανήκουν στο Υπουργείο Εσωτερικών
69/81. Στους ΟΤΑ, αιρετό όργανο με εκτελεστικό ρόλο είναι:
Ο/Η Δήμαρχος αλλά όχι ο/η Περιφερειάρχης
Ο/Η Δήμαρχος και ο/η Περιφερειάρχης
Η δημοτική επιτροπή
Ο/Η Πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου
70/81. Η υποβολή υποψηφιοτήτων στις δημοτικές εκλογές επιτρέπεται μόνο για:
Μεμονωμένους/ες υποψήφιους/ες δημοτικούς συμβούλους
Μεμονωμένους/ες υποψήφιους/ες δημάρχους
Συνδυασμούς με επικεφαλής υποψήφιο/α δήμαρχο
Συνδυασμούς που περιλαμβάνουν υποψήφιες γυναίκες δημοτικούς συμβούλους σε ποσοστό τουλάχιστον 50% του συνόλου
71/81. Η εξουσιοδότηση υπογραφής από τον/η δήμαρχο σε δημοτικό/ή υπάλληλο:
Απαγορεύεται διότι οδηγεί σε νόσφιση εξουσίας
Συνεπάγεται την αποκλειστική, πλέον, άσκηση της σχετικής αρμοδιότητας από τον δημοτικό/ή υπάλληλο
Δεν εμποδίζει τον/την δήμαρχο να ασκεί και ο ίδιος/α τη σχετική αρμοδιότητα
Προβλέπεται μόνο για κάλυψη έκτακτων και απρόβλεπτων αναγκών (λ.χ. εξαιτίας ασθένειας του/της δημάρχου)
72/81. Η κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ των δύο βαθμών αυτοδιοίκησης:
Γίνεται υποχρεωτικά με ενιαίο τρόπο σε ολόκληρη τη χώρα
Μπορεί να γίνεται με διαφορετικό τρόπο στις νησιωτικές περιοχές
Γίνεται με αποκλειστικό κριτήριο την αποτελεσματικότητα
Γίνεται με απόφαση του/της Γραμματέα/ως σε κάθε αποκεντρωμένη διοίκηση της χώρας
73/81. Η υποχρέωση συμμόρφωσης της διοίκησης σε δικαστικές αποφάσεις απορρέει:
Από διατάξεις του Συντάγματος και γενικές αρχές του κράτους δικαίου
Από τη διοικητική πρακτική
Από τις αποφάσεις της διοίκησης του φορέα συμμόρφωσης
Από τις εγκυκλίους και τις οδηγίες των Υπουργείων σε συνάρτηση με τη δημοσιονομική δυνατότητα του φορέα συμμόρφωσης
74/81. Η εποπτεία στις πράξεις των δημοτικών και περιφερειακών αρχών συνίσταται:
Πρωταρχικά σε έλεγχο νομιμότητας και κατ’ εξαίρεση σε έλεγχο σκοπιμότητας
Αποκλειστικά σε έλεγχο νομιμότητας
Σε έλεγχο νομιμότητας από τον/τη Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης και σε έλεγχο σκοπιμότητας από τον/την Υπουργό Εσωτερικών
Σε ιεραρχικό έλεγχο νομιμότητας και ουσίας
75/81. Γενική αρμοδιότητα για τα θέματα της περιφέρειας έχει:
Ο/η Γενικός/ή Γραμματέας της Περιφέρειας
Ο/η Περιφερειάρχης
Το Περιφερειακό Συμβούλιο
Η Περιφερειακή Επιτροπή
76/81. Τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου συστήνονται με νόμο ή κανονιστική πράξη της Διοίκησης:
Ενώ τα δημόσια νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου ιδρύονται με βάση τις διατάξεις του εμπορικού δικαίου
Ενώ τα δημόσια νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου ιδρύονται με βάση τις διατάξεις του αστικού δικαίου
Όπως εξάλλου και τα δημόσια νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου
Ενώ τα δημόσια νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου ιδρύονται με βάση τις διατάξεις του ιδιωτικού δικαίου
77/81. Απόφαση που εκδίδεται επί διοικητικής προσφυγής:
Ενσωματώνει την προσβληθείσα πράξη και παύει τον εκτελεστό χαρακτήρα της πράξης
Ενσωματώνει την προσβληθείσα πράξη, η οποία συνεχίζει να έχει εκτελεστό χαρακτήρα ενώ η Διοίκηση δεν εμμένει στην αρχική της πράξη
Εξαφανίζει εξ αρχής την προσβληθείσα πράξη
Καμία από τις λοιπές απαντήσεις
78/81. Η διοικητική εποπτεία επί των πράξεων οργάνων εποπτευόμενου δημόσιου νομικού προσώπου δεν περιλαμβάνει:
Την προληπτική εποπτεία
Την κατασταλτική εποπτεία
Την υποκατάσταση
Την κατευθυνόμενη εποπτεία
79/81. Διοικητική προσφυγή αποτελεί:
Η απλή
Η ενδικοφανής
Η ειδική
Όλες οι λοιπές απαντήσεις
80/81. Κατά διοικητικής πράξης, που κατά το νόμο προβλέπεται η άσκηση ενδικοφανούς προσφυγής, δεν χωρεί μετά την απόρριψη της προσφυγής:
Δικαστική προστασία
Άσκηση αίτησης θεραπείας
Επανάκριση της υπόθεσης από τη διοίκηση, στο πλαίσιο συμμόρφωσής της σε ακυρωτική απόφαση
Επανάκριση της υπόθεσης από τη διοίκηση κατ΄εφαρμογή των κανόνων ανάκλησης πράξεων
81/81. Οι προθεσμίες:
Είναι κατά κανόνα ενδεικτικές για τη Διοίκηση
Οδηγούν σε κατά χρόνο αναρμοδιότητα όταν παρέρχονται
Είναι κατά κανόνα ενδεικτικές για τους διοικούμενους και για τη Διοίκηση
Καμία από τις λοιπές απαντήσεις