Ερωτήσεις 2ο Γκρουπ - ΑΣΕΠ 1Γ/2025 - 03.07.2025 έως και 14.07.2025 | Ερωτήσεις

51/400. Μέλη της Κυβέρνησης με την ευρεία έννοια αποτελούν:
Ο/Η Πρωθυπουργός, οι Υπουργοί, οι Υφυπουργοί και οι Βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος
Ο/Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο/η Πρωθυπουργός, οι Υπουργοί και οι Υφυπουργοί
Το Υπουργικό Συμβούλιο και οι Υφυπουργοί
Ο/Η Πρωθυπουργός και το Υπουργικό Συμβούλιο
52/400. Τον/Την Πρωθυπουργό αναπληρώνει, σε περίπτωση πρόσκαιρης απουσίας ή κωλύματός του/της:
Ο/Η Πρόεδρος της Βουλής
Ο/Η Υπουργός Εσωτερικών
Ο/Η πρώτος/η κατά τη σειρά τάξης Υπουργός
Ο/Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας
53/400. Ο έλεγχος της συνταγματικότητας των νόμων:
Ασκείται μόνο εντός ενός έτους από την έναρξη ισχύος ενός νόμου
Ασκείται από τα δικαστήρια μόνο εφόσον προηγηθεί σχετικός ισχυρισμός του διαδίκου
Ασκείται από τα δικαστήρια μόνο αυτεπαγγέλτως
Ασκείται από τα δικαστήρια είτε αυτεπαγγέλτως είτε κατόπιν σχετικού ισχυρισμού του διαδίκου
54/400. Τα δικαστήρια μπορούν να ακυρώσουν:
Ατομικές και κανονιστικές πράξεις της διοίκησης
Μόνον τις ατομικές διοικητικές πράξεις
Τους αντισυνταγματικούς νόμους
Την προκήρυξη των εκλογών
55/400. Το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο:
Ελέγχει την εσωτερική τυπική συνταγματικότητα των νόμων
Δικάζει τους υπουργούς
Ελέγχει τη νομιμότητα των πολιτικών κομμάτων
Δικάζει τις εκλογικές ενστάσεις
56/400. Οι δικαστές είναι:
Μόνιμοι/ες
Ισόβιοι/ες
Έχουν θητεία εννέα ετών που δύναται να ανανεωθεί μία φορά
Απαραβίαστοι
57/400. O/Η Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης:
Δεν αποτελεί μέλος του Υπουργικού Συμβουλίου
Αποτελεί μέλος του Υπουργικού Συμβουλίου
Δεν αποτελεί μέλος της Κυβέρνησης εν στενή εννοία
Αποτελεί μέλος της Κυβέρνησης εν στενή εννοία, μόνον όταν ασκεί παράλληλα και τα καθήκοντα του/της Υπουργού
58/400. Η προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου προϋποθέτει τυπικά ότι:
Ότι έχει παραβιαστεί συνταγματικό δικαίωμα
Ότι έχει παραβιαστεί η διάκριση των εξουσιών
Ότι έχουν εξαντληθεί τα εσωτερικά ένδικα μέσα
Ότι ο προσφεύγων/ουσα είναι Έλληνας/ίδα πολίτης
59/400. Ο ισχύων καταστατικός χάρτης της χώρας:
Εγγυάται την εκλογή των δημοτικών και περιφερειακών αρχών με άμεση, καθολική και μυστική ψηφοφορία – όπως ισχύει και στην περίπτωση των βουλευτών
Εγγυάται την εκλογή των δημοτικών και περιφερειακών αρχών με καθολική και μυστική ψηφοφορία
Εγγυάται την εκλογή των δημοτικών και περιφερειακών αρχών με έμμεση, καθολική και μυστική ψηφοφορία
Δεν περιλαμβάνει πρόνοια για την εκλογή των δημοτικών και περιφερειακών αρχών, αλλά τα σχετικά με αυτήν ρυθμίζονται στον νόμο
60/400. Πώς επιλέγονται τα μέλη των συνταγματικά κατοχυρωμένων ανεξάρτητων διοικητικών αρχών;
Με απόφαση της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής που λαμβάνεται με πλειοψηφία των 3/5 των μελών της
Με απόφαση της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής που λαμβάνεται με πλειοψηφία των 4/5 των μελών της
Με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου
Με απόφαση των 2/3 των μελών της Βουλής
61/400. Οι αποκεντρωμένες διοικήσεις:
Δεν ανήκουν στο νομικό πρόσωπο του κράτους
Συνιστούν την κατά τόπον αυτοδιοίκηση
Υπόκεινται σε ιεραρχικό έλεγχο
Δεν συνιστούν κρατικές υπηρεσίες
62/400. Με τη συνταγματική αναθεώρηση του 2001 εισήχθη στο Σύνταγμα:
Ο έλεγχος συνταγματικότητας των νόμων μόνον από την Ολομέλεια των ανωτάτων δικαστηρίων
Η αρχή της δεδηλωμένης
Ο θεσμός των ανεξαρτήτων αρχών
Ο θεσμός της απαγόρευσης αντιδημοκρατικών κομμάτων
63/400. ΔΕΝ αποτελεί γενική αρχή του Διοικητικού Δικαίου:
Η χρηστή διοίκηση
Η χρονική προτεραιότητα
Η προστατευομένη εμπιστοσύνη του/της διοικουμένου/ης
Η αμεροληψία των οργάνων της διοίκησης
64/400. Οι γενικές αρχές διοικητικού δικαίου:
Είναι διατυπωμένες σε συγκεκριμένο συνταγματικό κείμενο
Είναι θεωρητικές κατασκευές προς υποβοήθηση της έρευνας της διοικητικής επιστήμης
Προκύπτουν από το σύνολο της νομοθεσίας που ρυθμίζει θέματα οργάνωσης και λειτουργίας των διοικητικών οργάνων
Προκύπτουν μόνο από το σύνολο της νομολογίας των διοικητικών δικαστηρίων
65/400. Συντελείται παράλειψη οφειλόμενης νόμιμης ενέργειας του διοικητικού οργάνου στην περίπτωση:
Παράλειψης του διοικητικού οργάνου να αποφανθεί επί διοικητικής προσφυγής
Όταν το διοικητικό όργανο δεν εκδίδει πράξη, ως επιτάσσεται κατά τις οικείες διατάξεις
Σιωπηρής άρνησης της διοίκησης να ανακαλέσει παράνομη πράξη ενώ δεν προβλέπεται σχετική υποχρέωση ανάκλησης.
Ρητής ή σιωπηρής άρνησης του ενεργούντος κατά διακριτική ευχέρεια διοικητικού οργάνου.
66/400. Ανακλητική διοικητική πράξη εκδίδει:
Το όργανο που την εξέδωσε ή που είναι αρμόδιο κατά το χρόνο έκδοσης της ανακλητικής πράξης
Το συγκεκριμένο φυσικό πρόσωπο του οποίου την υπογραφή φέρει η ανακαλούμενη πράξη
Ειδικά συνεστημένο όργανο προς το σκοπό αυτό
Ιεραρχικά ανώτερο όργανο από το όργανο που εξέδωσε την ανακαλούμενη πράξη
67/400. Η ισχύς διοικητικής πράξης λήγει:
Όταν παρέλθει η προθεσμία ισχύος της
Όταν εκλείψει το αντικείμενο ρύθμισης της πράξης
Όταν ανακληθεί η πράξη και η ανάκληση ενεργεί για το μέλλον
Όλες οι λοιπές απαντήσεις
68/400. Κανονιστικού χαρακτήρα πράξη, για την οποία δεν τηρήθηκαν οι απαιτούμενες διατυπώσεις δημοσιότητας στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως:
Αποκτά χαρακτήρα ατομικής πράξης
Λογίζεται ως ατομική πράξη γενικού περιεχομένου
Έχει νόμιμη υπόσταση
Είναι ανυπόστατη
69/400. Διοικητική πράξη, η οποία εκδίδεται χωρίς νέα ουσιαστική έρευνα των πραγματικών δεδομένων, με την οποία δηλώνεται η εμμονή της Διοίκησης σε προγενέστερη πράξη της είναι:
Διαπιστωτική
Εκτελεστή
Βεβαιωτική
Συστατική
70/400. Πράξη αναρτητέα στο Πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ», που δεν είναι κατά νόμο δημοσιευτέα στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως:
Δεν ισχύει μέχρι την ανάρτησή της στο «ΔΙΑΥΓΕΙΑ»
Ισχύει από την έκδοσή της
Ισχύει από την έκδοσή της αρκεί ακολούθως να τηρηθεί ο συγκεκριμένος τύπος δημοσιότητας περί αναρτήσεως στο «ΔΙΑΥΓΕΙΑ»
Η ισχύς της δεν συνδέεται με την ανάρτηση ή μη της πράξης στο «ΔΙΑΥΓΕΙΑ»
71/400. Η παράλειψη ή η πλημμελής κοινοποίηση ατομικής διοικητικής πράξης στον διοικούμενο:
Επάγεται την ακυρότητα της πράξης
Αποτελεί παράβαση ουσιώδους τύπου της διαδικασίας
Επηρεάζει το κύρος της και δεν παράγει έννομα αποτελέσματα
Επηρεάζει μόνο την έναρξη της προθεσμίας προσβολής της με τα ένδικα μέσα ή τις ενδικοφανείς προσφυγές που τυχόν προβλέπονται
72/400. Τρόπος δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως των κανονιστικών διοικητικών πράξεων:
Με απλή αναφορά των κύριων στοιχείων της.
Με δημοσίευση κειμένου περίληψης αυτών.
Με αυτούσια δημοσίευσή τους.
Όλες οι λοιπές απαντήσεις
73/400. Χρήζει κατά το Σύνταγμα αιτιολογίας:
Η επιλογή προσώπων στην ηγεσία της Δικαιοσύνης
Η επιλογή στις θέσεις Προέδρου και Αντιπροέδρων του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους
Η απάντηση των διοικητικών αρχών σε υποβληθείσες κατά το άρθρο 10 του Συντάγματος αναφορές
Ο διορισμός και η παύση των ανώτατων διοικητικών υπαλλήλων που κατέχουν θέσεις εκτός υπαλληλικής ιεραρχίας
74/400. Τα έγγραφα εσωτερικής λειτουργίας, με τα οποία διαβιβάζονται δικαιολογητικά μεταξύ δημόσιων υπηρεσιών, προκειμένου να εξεταστεί αίτημα διοικουμένου/ης:
Συνιστούν εκτελεστές πράξεις της Διοίκησης
Συνιστούν ενδιάμεσες εκτελεστές πράξεις της Διοίκησης που ενσωματώνονται στην τελική πράξη
Αποτελούν προϋπόθεση σύννομης έκδοσης διοικητικής πράξης
Δεν συνιστούν εκτελεστές διοικητικές πράξεις
75/400. Στην περίπτωση απώλειας φακέλου διοικουμένου/ης με υπαιτιότητα της δημόσιας υπηρεσίας:
Οι προθεσμίες διεκπεραίωσης της υπόθεσης αναστέλλονται μέχρι την τελική ανασύσταση του φακέλου
Οι προθεσμίες τελικής διεκπεραίωσης της υπόθεσης συνεχίζουν κανονικά
Καθίσταται αδύνατη η διεκπεραίωση της υπόθεσης και ο/η διοικούμενος/η δύναται να αιτηθεί αποζημιώσεως
Οι προθεσμίες τελικής διεκπεραίωσης της υπόθεσης αναστέλλονται μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας αναζήτησης πειθαρχικών ευθυνών των υπαλλήλων της υπηρεσίας
76/400. Η κλήση σε προηγούμενη προφορική ακρόαση διοικουμένου/ης ενώπιον της Διοίκησης:
Κατά κανόνα είναι έγγραφη και πρέπει να αναφέρει τον τόπο, την ώρα, την ημέρα και να προσδιορίζει το αντικείμενο της ενέργειας της Διοίκησης
Αρκεί και προφορική ειδοποίηση, αναφέροντας μόνο τον τόπο, την ώρα και την ημέρα
Δεν είναι υποχρεωτική για τη Διοίκηση σε καμία περίπτωση έκδοσης πράξης ή επιβολής μέτρου
Δεν απαιτείται να περιβληθεί κάποιον συγκεκριμένο τύπο
77/400. Για κάθε ενέργεια της Διοίκησης απαιτείται αίτηση διοικουμένου/ης:
Σωστό
Λάθος. Η διοίκηση λειτουργεί μόνο αυτεπαγγέλτως
Όταν η υποβολή αίτησης προβλέπεται από σχετικές διατάξεις, άλλως ισχύει ο κανόνας αυτεπάγγελτης ενέργειας της διοίκησης
Ακόμη και αν οι σχετικές διατάξεις δεν προβλέπουν την υποβολή της και ας έχει προηγουμένως ενεργήσει η διοίκηση αυτεπαγγέλτως
78/400. Η γνωστοποίηση σε διοικούμενο/η του περιεχομένου των επίσημων πρακτικών Υπουργικού Συμβουλίου:
Απαγορεύεται χωρίς καμία εξαίρεση, ως ειδική κατηγορία απορρήτου
Καταρχήν απαγορεύεται, ως ειδική κατηγορία απορρήτου, δύναται όμως η διοίκηση να σταθμίσει το συμφέρον του/της διοικουμένου/ης στο μέρος που τον αφορά το περιεχόμενο των πρακτικών προς το δημόσιο συμφέρον
Κατά κανόνα επιτρέπεται, εκτός αν η διοίκηση κατά άσκηση διακριτικής ευχέρειας κρίνει διαφορετικά
Επιτρέπεται αλλά μόνο με επιτόπια μελέτη από τον/ην διοικούμενο/η
79/400. Μια κανονιστική πράξη ελέγχεται:
Ως προς την αιτιολογία της
Ως προς την τήρηση των προϋποθέσεων και των όρων που θέτουν οι εξουσιοδοτικοί νόμοι βάσει των οποίων εκδίδεται
Ως προς το αν έχει ασκήσει ο/η διοικούμενος/η προηγούμενο δικαίωμα ακρόασης
Ως προς τη σκοπιμότητά της
80/400. Tίθεται ζήτημα προστατευόμενης εμπιστοσύνης του/της διοικουμένου/ης από το γεγονός ότι η Διοίκηση επί μία δεκαετία ανέχεται την παράνομη στάθμευση σε μία οδό και ουδέποτε για το χρονικό αυτό διάστημα επέβαλε κλήσεις ;
Ναι, διότι προέχει η ασφάλεια δικαίου
Ναι, διότι δημιουργήθηκε πεποίθηση στον/η διοικούμενο/η ότι νομίμως σταθμεύει στην οδό αυτή
Όχι, διότι η αρχή της προστατευόμενης εμπιστοσύνης προϋποθέτει νόμιμη συμπεριφορά εκ μέρους της Διοικήσεως
Όχι, διότι προέχει στο διοικητικό δίκαιο η αποτελεσματικότητα της διοικητικής δράσης έναντι της προστασίας του/της διοικουμένου/ης
81/400. Χωρεί ανάκληση της παραίτησης του/της διοικουμένου/ης από την αίτηση που υπέβαλε στη Διοίκηση για την έκδοση διοικητικής πράξης;
Χωρεί ελεύθερα ανάκληση της παραίτησης
Δεν μπορεί ποτέ να γίνει ανάκληση της παραίτησης
Χωρεί ανάκληση της παραίτησης μόνο με πλήρη και ειδική αιτιολογία από τον/η διοικούμενο/η
Χωρεί ανάκληση της παραίτησης από την αίτηση εάν η παραίτηση είναι αποτέλεσμα πλάνης του/της διοικουμένου/ης ή απειλής που του/της ασκήθηκε
82/400. Οι γνωμοδοτήσεις του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους αποτελούν:
Εκτελεστές διοικητικές πράξεις
Πράξεις ηπίου δικαίου
Εκτελεστές διοικητικές πράξεις μετά την έγκρισή τους από τον/ην Υπουργό
Γνωμοδοτήσεις που δεσμεύουν την υπηρεσία, η οποία τις ζήτησε, μετά την αποδοχή τους από τον/ην αρμόδιο/α Υπουργό
83/400. Δημόσιος/α υπάλληλος διορίζεται χωρίς να έχει τα νόμιμα προσόντα και συμμετέχει στην έκδοση διοικητικών πράξεων. Η Διοίκηση ανακαλύπτει την παρανομία και ανακαλεί τον διορισμό:
Οι πράξεις οι οποίες έχουν εκδοθεί με τη συμμετοχή του/της ανωτέρω υπαλλήλου από τον διορισμό έως την ανάκληση του διορισμού του/της είναι παράνομες λόγω του παράνομου διορισμού του/της
Ο παράνομος διορισμός δεν ασκεί καμία επιρροή στη νομιμότητα των πράξεων του/της ανωτέρω υπαλλήλου, βάσει της θεωρίας του de facto οργάνου
Η Διοίκηση υποχρεούται να ανακαλέσει όλες τις πράξεις που έχουν εκδοθεί με τη συμμετοχή του/της ανωτέρω υπαλλήλου από τον διορισμό έως την ανάκληση του διορισμού του/της
Η Διοίκηση υποχρεούται να ανακαλέσει όλες τις πράξεις που έχουν εκδοθεί με τη συμμετοχή του/της ανωτέρω υπαλλήλου από τον διορισμό έως την ανάκληση του διορισμού του μόνον εφόσον υποβάλουν σχετικό αίτημα οι αποδέκτες των παραπάνω πράξεων
84/400. Το δικαίωμα ακροάσεως από τις διοικητικές αρχές:
Δεν είναι κατοχυρωμένο, αλλά νομολογιακώς προβλεπόμενο
Είναι συνταγματικώς κατοχυρωμένο
Είναι συνταγματικώς και νομοθετικώς κατοχυρωμένο
Είναι εθιμικώς καθιερωμένο
85/400. Η υποχρεωτική γνώμη είναι:
Εκτελεστή πράξη
Μη εκτελεστή πράξη
Διαπιστωτική πράξη
Διαδικαστική ενέργεια
86/400. Το δικαίωμα πρόσβασης στα διοικητικά στοιχεία:
Δεν είναι κατοχυρωμένο, αλλά νομολογιακώς προβλεπόμενο
Είναι συνταγματικώς κατοχυρωμένο
Είναι συνταγματικώς και νομοθετικώς κατοχυρωμένο
Είναι εθιμικώς καθιερωμένο
87/400. Η θετική σύμφωνη γνώμη είναι:
Εκτελεστή πράξη
Μη εκτελεστή πράξη
Διαπιστωτική πράξη
Διαδικαστική πράξη
88/400. Όταν μια διοικητική πράξη εκδίδεται κατά διακριτική ευχέρεια, τούτο μπορεί να σημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι:
Η διοίκηση μπορεί να επιλέξει το χρόνο έκδοσης της πράξης
Η διοίκηση μπορεί να επιλέξει μεταξύ περισσότερων νομίμων λύσεων
Η διοίκηση μπορεί να επιλέξει εάν θα εκδόσει ή όχι μία πράξη
Όλες οι λοιπές απαντήσεις
89/400. Σε ποια από τις κατωτέρω περιπτώσεις δεν υφίσταται δικαίωμα πρόσβασης σε έγγραφα;
Όταν τα έγγραφα καλύπτονται από απόρρητο που προβλέπεται από ειδικές διατάξεις
Όταν τα έγγραφα αφορούν τις συζητήσεις του Υπουργικού Συμβουλίου
Όταν τα έγγραφα καλύπτονται από απόρρητο που προβλέπεται από ειδικές διατάξεις και όταν τα έγγραφα αφορούν τις συζητήσεις του Υπουργικού Συμβουλίου
Σε καμία από τις λοιπές απαντήσεις
90/400. Σε ποια από τις κατωτέρω περιπτώσεις δύναται να αποκλεισθεί ή να περιορισθεί η αξίωση ιδιώτη για αποζημίωση από το δημόσιο;
Στην περίπτωση της παραγραφής
Στην περίπτωση του συμψηφισμού
Στην περίπτωση του συντρέχοντος πταίσματος του ιδιώτη
Σε όλες τις λοιπές περιπτώσεις
91/400. Εκτελεστότητα σημαίνει ότι:
Μία πράξη της Διοίκησης παράγει έννομα αποτελέσματα χωρίς άλλες προϋποθέσεις, από τη στιγμή που ολοκληρώνεται
Η Διοίκηση μπορεί να εφαρμόσει μέσα διοικητικού καταναγκασμού
Τα αρμόδια δικαστήρια διατάσσουν την εκτέλεση των διοικητικών πράξεων
Εάν εκτελεστεί μία διοικητική πράξη έχει τεκμήριο νομιμότητας
92/400. Οι κανονιστικές πράξεις της Διοίκησης:
Εκδίδονται δυνάμει νομοθετικής εξουσιοδότησης
Ελέγχονται δικαστικώς μόνον παρεμπιπτόντως
Εκδίδονται από τον/ην Πρόεδρο της Δημοκρατίας
Όλες οι λοιπές απαντήσεις
93/400. Η σύνθετη διοικητική ενέργεια λέγεται έτσι επειδή:
Είναι περίπλοκη η αρμοδιότητα της Διοίκησης και πρέπει να τη διακρίνουμε από τις απλές ενέργειες της Διοίκησης
Εκτός από τη διοικητική πράξη, προβλέπεται και η έκδοση γνωμοδοτήσεων που πρέπει η Διοίκηση να λάβει υπόψη
Περιλαμβάνει την έκδοση περισσότερων διοικητικών πράξεων που ομοιάζουν μεταξύ τους
Περιλαμβάνει περισσότερες διοικητικές πράξεις κάθε μία από τις οποίες ενσωματώνεται στην επόμενη και όλες στην τελική διοικητική πράξη
94/400. Η Διακήρυξη ενός δημόσιου διαγωνισμού σημαίνει ότι:
Η Διοίκηση εκδίδει μια κανονιστική διοικητική πράξη που απαιτείται να τύχει δημοσιότητας
Η Διοίκηση δεν δεσμεύεται από την αρχή της νομιμότητας όταν θέτει τους κανόνες διεξαγωγής του Διαγωνισμού
Πρόκειται για αποσπαστή ατομική διοικητική πράξη
Η Διοίκηση εκδίδει μια κανονιστική διοικητική πράξη που επιτρέπεται να αλλάζει, κατά διακριτική ευχέρεια, κατά τη διενέργεια του διαγωνισμού
95/400. Συνιστά σύνθετη διοικητική ενέργεια:
Η άσκηση του δικαιώματος προηγούμενης ακρόασης
Η υποχρέωση λήψης της γνώμης προβλεπόμενου οργάνου
Η περίπτωση κατά την οποία για την επέλευση ενός τελικού αποτελέσματος απαιτούνται πολλές διαδοχικές πράξεις, η έκδοση καθεμίας εξ αυτών ωστόσο δεν είναι αναγκαία προϋπόθεση για την έκδοση της επόμενης
Για την επέλευση ενός τελικού αποτελέσματος απαιτούνται πολλές διαδοχικές πράξεις, η δε τελευταία ενσωματώνει όλες τις προηγούμενες
96/400. Νόσφιση εξουσίας συντελείται στην περίπτωση:
Έκδοσης πράξης από πρόσωπο που δεν διαθέτει την ιδιότητα του διοικητικού οργάνου
Που εκδίδεται πράξη κατά παράβαση των κείμενων διατάξεων
Δημοσίευσης πράξης χωρίς να απαιτείται ρητά
Έκδοσης διοικητικής πράξης καθ’ υπέρβαση των αρμοδιοτήτων του διοικητικού οργάνου
97/400. De facto διοικητικό όργανο θεωρείται:
Όταν δεν υφίσταται πράξη διορισμού του
Όταν υφίσταται πράξη διορισμού του αλλά αυτή πάσχει ακυρότητας
Όταν ενεργεί κατά νόσφιση εξουσίας
Όταν η πράξη διορισμού του είναι ανυπόστατη
98/400. Όταν η συγκρότηση συλλογικού οργάνου της διοίκησης προβλέπεται τριμελής, για να υφίσταται απαρτία:
Απαιτείται η παρουσία και των τριών μελών
Απαιτείται τουλάχιστον η παρουσία των δύο μελών και του/της γραμματέως
Αρκεί έστω η παρουσία δύο μελών
Στην πρώτη του συνεδρίαση απαιτείται παρουσία και των τριών μελών και στις μετέπειτα αρκεί η παρουσία τουλάχιστον δύο
99/400. Απόφαση συλλογικού οργάνου διοίκησης, το οποίο διέθετε νόμιμη απαρτία, χωρίς προσέλευση όμως τακτικού του μέλους λόγω μη πρόσκλησής του, είναι:
Μόνο το στοιχείο της ύπαρξης νόμιμης απαρτίας αρκεί για να είναι σύννομη
Μη σύννομη λόγω κακής σύνθεσης του οργάνου
Σύννομη εάν παρίστατο τουλάχιστον το αναπληρωματικό του μέλος
Σύννομη εάν, στην αμέσως επόμενη συνεδρίαση του οργάνου, παρευρίσκεται το τακτικό μέλος που απουσίαζε και δεν θέσει σχετική αντίρρηση επί της διαδικασίας
100/400. Η σύγκλιση συλλογικού οργάνου διοίκησης Ν.Π.Δ.Δ. είναι υποχρεωτική εάν:
Εγγράφως το αιτηθεί το 1/2 τουλάχιστον του συνόλου των τακτικών του μελών, προσδιορίζοντας και το προς συζήτηση θέμα
Το αιτηθεί καθ’ οιοδήποτε τρόπο το 1/3 τουλάχιστον του συνόλου των τακτικών μελών του
Εγγράφως το αιτηθεί το 1/3 τουλάχιστον του συνόλου των τακτικών μελών του, προσδιορίζοντας και το προς συζήτηση θέμα
Εγγράφως το αιτηθεί το εποπτεύον του Ν.Π.Δ.Δ. όργανο