Αποτελεί μέλος εάν έχει οριστεί από την πράξη συγκρότησης με διπλή ιδιότητα
Δεν αποτελεί μέλος του οργάνου
Αποτελεί μέλος μόνο στην περίπτωση που τα λοιπά μέλη δεν επαρκούν για τον σχηματισμό της απαιτούμενης απαρτίας
104/400. Δύναται να ζητηθεί εξαίρεση μελών συλλογικού οργάνου διοίκησης:
Μέχρι του 1/3 του όλου αριθμού των μελών
Τόσων ώστε τα απομένοντα μέλη να αρκούν για τον σχηματισμό της απαιτούμενης απαρτίας
Όσων κρίνει ο/η διοικούμενος/η ότι δεν παρέχουν εγγυήσεις αμερόληπτης κρίσης
Όλων πλην του Προέδρου, ώστε τα απομένοντα μέλη να αρκούν για το σχηματισμό της απαιτούμενης απαρτίας
105/400. Η απαρτία για τη λειτουργία συγκεκριμένου συλλογικού οργάνου διοίκησης πρέπει να υφίσταται:
Κατά την έναρξη της συνεδρίασής του
Κατά τη λήψη της απόφασής του
Κατά τη διαλογική συζήτηση του οργάνου
Καθ’ όλη τη διάρκεια της συνεδρίασής του
106/400. Σύμφωνα με τον Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας, τα μονομελή όργανα και τα μέλη των συλλογικών οργάνων της Διοίκησης οφείλουν να απέχουν από κάθε ενέργεια που συνιστά συμμετοχή σε διατύπωση γνώμης, εφόσον έχουν ιδιαίτερο δεσμό ή ιδιάζουσα σχέση ή εχθρότητα με τις/τους ενδιαφερόμενες/ομένους. Εν προκειμένω, πρόκειται για την αρχή της:
Ήπιας και επιεικούς δράσης της δημόσιας διοίκησης
Αμερόληπτης διοικητικής δράσης
Επικουρικότητας
Αποδοτικότητας στη δράση της διοίκησης
107/400. Σύμφωνα με την αρχή της επικαιρότητας, μπορεί το αποφασίζον όργανο να εκδώσει νομίμως την εκτελεστή πράξη, χωρίς τη λήψη της γνώμης που απαιτείται βάσει διάταξης νόμου;
Όχι, δεν μπορεί
Μπορεί, μετά την πάροδο άπρακτου του οριζομένου σε διατάξεις ή ευλόγου χρονικού διαστήματος
Μπορεί, αρκεί να αιτιολογήσει πλήρως, ορισμένως και επαρκώς την εκτελεστή πράξη
Μπορεί, μετά την πάροδο άπρακτου οριζομένου σε διατάξεις ή ευλόγου χρονικού διαστήματος καθώς και αν αιτιολογήσει πλήρως, ορισμένως και επαρκώς την εκτελεστή πράξη
108/400. Στην περίπτωση μεταβίβασης αρμοδιότητας:
Το μεταβιβάζον όργανο, κατά τη διάρκεια ισχύος της μεταβίβασης, μπορεί να ασκήσει παράλληλα τη μεταβιβασθείσα αρμοδιότητα
Το όργανο στο οποίο μεταβιβάστηκε η αρμοδιότητα είναι αποκλειστικά αρμόδιο για την άσκησή της εκτός αντιθέτου νομοθετικής ρυθμίσεως
Στην περίπτωση απουσίας ή κωλύματος του οργάνου στο οποίο μεταβιβάστηκε, καθίσταται αυτοδικαίως αρμόδιο το μεταβιβάζον όργανο
Κάθε πράξη του οργάνου, στο οποίο μεταβιβάστηκε η αρμοδιότητα, τελεί υπό την έγκριση του μεταβιβάζοντος οργάνου
109/400. Στην περίπτωση εξουσιοδότησης υπογραφής έχουμε:
Μεταβίβαση αρμοδιότητας
Μεταβίβαση δικαιώματος υπογραφής
Αναπλήρωση οργάνου
Πρόβλεψη νέας αρμοδιότητας
110/400. Εάν η αίτηση για την έκδοση διοικητικής πράξης υποβληθεί σε αναρμόδια αρχή:
Απορρίπτεται άνευ ετέρου
Η αναρμόδια αρχή καλεί τον/ην αιτούντα/ουσα και υποδεικνύει την αρμόδια αρχή στην οποία οφείλει να υποβάλει την αίτηση
Η αναρμόδια υπηρεσία οφείλει να διαβιβάσει την αίτηση μέσα σε τρεις ημέρες στην αρμόδια και να γνωστοποιήσει τούτο στον/ην ενδιαφερόμενο/η
Η αναρμόδια αρχή διαβιβάζει την αίτηση στην ιεραρχικώς προϊσταμένη της, η οποία αποφασίζει σχετικώς
111/400. Ο ιεραρχικός έλεγχος:
Προβλέπεται από ειδικές διατάξεις
Τεκμαίρεται
Αντιβαίνει στο Σύνταγμα
Ταυτίζεται με τη διοικητική εποπτεία
112/400. Η έννοια της διοικητικής εποπτείας χαρακτηρίζει:
Τον έλεγχο που ένα δημόσιο νομικό πρόσωπο (εποπτεύον) μπορεί να ασκεί σε ένα άλλο δημόσιο νομικό πρόσωπο (εποπτευόμενο)
Τον έλεγχο που ένα δημόσιο νομικό πρόσωπο (εποπτεύον) μπορεί να ασκεί σε ένα άλλο ιδιωτικό νομικό πρόσωπο (εποπτευόμενο)
Τον έλεγχο που ένα δημόσιο νομικό πρόσωπο (εποπτεύον) μπορεί να ασκεί σε ένα άλλο δημόσιο νομικό πρόσωπο (εποπτευόμενο) και τον έλεγχο που ένα δημόσιο νομικό πρόσωπο (εποπτεύον) μπορεί να ασκεί σε ένα άλλο ιδιωτικό νομικό πρόσωπο (εποπτευόμενο)
Καμία από τις λοιπές απαντήσεις
113/400. Ο έλεγχος των δαπανών του Δημοσίου ανήκει στην αρμοδιότητα:
Του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους
Του Ελεγκτικού Συνεδρίου
Του Συμβουλίου της Επικρατείας
Της Κυβέρνησης εν στενή εννοία
114/400. Προδικαστική προσφυγή κατά εκτελεστών πράξεων ή παραλείψεων αναθέτοντος δημόσιου φορέα, στο στάδιο σύναψης δημόσιας σύμβασης, ασκείται ενώπιον:
Του Ελεγκτικού Συνεδρίου
Του ειδικώς κάθε φορά συνεστημένου οργάνου του αναθέτοντος φορέα
Της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων
Του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους
115/400. Η συμμετοχή των πολιτικών κομμάτων στις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές:
Απαγορεύεται από το άρθρο 29 του Συντάγματος
Έχει απαγορευθεί με σχετική απόφαση του Ανώτατου Ειδικού Δικαστηρίου
Απαγορεύεται από τη σχετική νομοθεσία
Απαγορεύεται στις δημοτικές αλλά επιτρέπεται στις περιφερειακές εκλογές
116/400. Διοικητικό όργανο, που εκδίδει πράξη δημοσιευτέα στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως:
Αρκεί να είναι αρμόδιο μόνο κατά τον χρόνο της υπογραφής της
Πρέπει να είναι αρμόδιο κατά τον χρόνο υπογραφής αλλά και κατά το χρόνο δημοσιεύσεώς της
Αρκεί να είναι αρμόδιο μόνο κατά τον χρόνο δημοσίευσης της πράξης
Να είναι αρμόδιο για τουλάχιστον 30 ημέρες μετά τη δημοσίευσή της στην εφημερίδα της κυβερνήσεως
117/400. Κύριος φορέας για τη διαχείριση και την εκτέλεση του κρατικού προϋπολογισμού είναι:
Το Ελεγκτικό Συνέδριο
Ο/Η Πρωθυπουργός
Ο/Η Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
Ο/Η Πρόεδρος της Βουλής
118/400. Δημόσιες δαπάνες ΔΕΝ θεωρούνται:
Όσες εκτελούνται για την εκπλήρωση των δραστηριοτήτων της Κεντρικής Διοίκησης
Όσες ορίζονται σε νομοθετική ή κανονιστική διάταξη
Όσες ορίζονται σε κανονιστικές πράξεις και βαρύνουν τους προϋπολογισμούς επιχορηγούμενων από τον κρατικό προϋπολογισμό φορέων
Οι επιστροφές δημοσίων εσόδων που έχουν αχρεωστήτως εισπραχθεί
119/400. Τα αποτελέσματα εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού κάθε οικονομικού έτους, καθώς και οι υπερβάσεις πιστώσεων που υπήρξαν κατά το ίδιο έτος, αποτυπώνονται:
Στον Ισολογισμό του Κράτους
Στον Απολογισμό του Κράτους
Στην Ετήσια Έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου
Στην Ετήσια Έκθεση της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων
120/400. Η Διοίκηση μπορεί, επειδή διαθέτει διακριτική ευχέρεια ως προς το περιεχόμενο και το ύψος της πειθαρχικής ποινής, να επιβάλει την ποινή της απόλυσης σε δημόσιο/α υπάλληλο με τη δικαιολογία ότι μία ημέρα δεν τήρησε επακριβώς το προβλεπόμενο ωράριο;
Όχι, διότι η διακριτική ευχέρεια για τη Διοίκηση δεν σημαίνει ότι αυτή μπορεί να ενεργεί αυθαίρετα παραβιάζοντας την αρχή της αναλογικότητας
Όχι, διότι υφίσταται έκδηλο σφάλμα εκτιμήσεως της Διοικήσεως ως προς τη διαπίστωση της παράβασης
Ναι, διότι η διακριτική ευχέρεια της Διοικήσεως δεν ελέγχεται δικαστικά
Ναι, διότι παραβιάζεται η αρχή της ισότητας μεταξύ των δημοσίων υπαλλήλων, εάν άλλοι τηρούν ωράριο εργασίας και άλλοι το παραβιάζουν
121/400. Η/Ο δημόσια/ος υπάλληλος οφείλει να υπακούει σε διαταγή της/του Προϊσταμένης/ου της/του, ακόμη και στην περίπτωση που τη θεωρεί αντίθετη προς τον νόμο, αρκεί προηγουμένως να διατυπώσει εγγράφως τις αντιρρήσεις της/του. Εάν η/ο υπάλληλος είναι αρμόδια/ος να προσυπογράψει ένα έγγραφο, αλλά διαφωνεί με την ενέργεια, οφείλει να:
Παραλείψει την προσυπογραφή
Το προσυπογράψει ούτως ή άλλως
Προσυπογράψει το έγγραφο, αφού προηγουμένως διατυπώσει εγγράφως την αντίθετη γνώμη της/του
Απευθυνθεί στο ιεραρχικώς προϊστάμενο όργανο, αρνούμενη/ος την προσυπογραφή
122/400. Ο παράνομος διορισμός δημόσιου/ας υπαλλήλου:
Δεν επιτρέπεται να ανακληθεί
Ανακαλείται ελευθέρως
Ανακαλείται κατ΄ αρχήν εντός διετίας
Ανακαλείται μόνον εκ λόγων δημόσιου συμφέροντος
123/400. Τα πειθαρχικά αδικήματα:
Δεν υπόκεινται σε παραγραφή
Υπόκεινται σε 5ετή ή 7ετή παραγραφή
Υπόκεινται σε 20ετή παραγραφή
Υπόκεινται σε άλλη παραγραφή
124/400. Η μετάθεση έχει την έννοια:
Της αλλαγής θέσης εντός του ίδιου φορέα
Της αλλαγής φορέα
Της μεταβολής κλάδου ή κατηγορίας
Της αλλαγής οργανικής μονάδας (διοικητικής αρχής)
125/400. Η μετακίνηση έχει την έννοια:
Της αλλαγής θέσης εντός του ίδιου φορέα
Της αλλαγής φορέα
Της αλλαγής υπουργείου ή Ν.Π.Δ.Δ.
Της μεταβολής κλάδου ή κατηγορίας
126/400. Η ποινική καταδίκη συνιστά κώλυμα διορισμού του/της δημόσιου/ας υπαλλήλου;
Πάντοτε
Ποτέ
Σε ορισμένες περιπτώσεις που ορίζει ο νόμος
Όταν το διατάξει το αρμόδιο διοικητικό όργανο
127/400. Ποιο έτος είναι το ανώτατο όριο ηλικίας διορισμού κάποιου ως δημόσιου/ας υπαλλήλου;
Το 35ο
Το 40ο
Κατά κανόνα δεν υφίσταται ηλικιακό όριο
Το 50ο
128/400. Ο/Η υπάλληλος αορίστου χρόνου που υπηρετεί στο Δημόσιο:
Χαίρει μονιμότητας
Δεν χαίρει μονιμότητας
Χαίρει νομοθετικών εγγυήσεων ανάλογων της μονιμότητας
Μπορεί να απολυθεί οποτεδήποτε
129/400. Ο/Η δικαστής είναι:
Δημόσιος/α υπάλληλος
Δημόσιος/α λειτουργός
Υπάλληλος με σχέση αορίστου χρόνου
Λειτουργός με σχέση αορίστου χρόνου ιδιωτικού δικαίου
130/400. Οι Περιφέρειες ασκούν αρμοδιότητες:
Μόνο για τοπικές υποθέσεις
Για τοπικές αλλά και για κρατικές υποθέσεις
Για όλες ανεξαιρέτως τις υποθέσεις που διεκπεραίωναν οι κρατικές περιφέρειες έως το 2010
Αποκλειστικά για υποθέσεις που ανήκουν στο Υπουργείο Εσωτερικών
131/400. Στους ΟΤΑ, αιρετό όργανο με εκτελεστικό ρόλο είναι:
Ο/Η Δήμαρχος αλλά όχι ο/η Περιφερειάρχης
Ο/Η Δήμαρχος και ο/η Περιφερειάρχης
Η δημοτική επιτροπή
Ο/Η Πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου
132/400. Η υποβολή υποψηφιοτήτων στις δημοτικές εκλογές επιτρέπεται μόνο για:
Συνδυασμούς που περιλαμβάνουν υποψήφιες γυναίκες δημοτικούς συμβούλους σε ποσοστό τουλάχιστον 50% του συνόλου
133/400. Η εξουσιοδότηση υπογραφής από τον/η δήμαρχο σε δημοτικό/ή υπάλληλο:
Απαγορεύεται διότι οδηγεί σε νόσφιση εξουσίας
Συνεπάγεται την αποκλειστική, πλέον, άσκηση της σχετικής αρμοδιότητας από τον δημοτικό/ή υπάλληλο
Δεν εμποδίζει τον/την δήμαρχο να ασκεί και ο ίδιος/α τη σχετική αρμοδιότητα
Προβλέπεται μόνο για κάλυψη έκτακτων και απρόβλεπτων αναγκών (λ.χ. εξαιτίας ασθένειας του/της δημάρχου)
134/400. Η κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ των δύο βαθμών αυτοδιοίκησης:
Γίνεται υποχρεωτικά με ενιαίο τρόπο σε ολόκληρη τη χώρα
Μπορεί να γίνεται με διαφορετικό τρόπο στις νησιωτικές περιοχές
Γίνεται με αποκλειστικό κριτήριο την αποτελεσματικότητα
Γίνεται με απόφαση του/της Γραμματέα/ως σε κάθε αποκεντρωμένη διοίκηση της χώρας
135/400. Η υποχρέωση συμμόρφωσης της διοίκησης σε δικαστικές αποφάσεις απορρέει:
Από διατάξεις του Συντάγματος και γενικές αρχές του κράτους δικαίου
Από τη διοικητική πρακτική
Από τις αποφάσεις της διοίκησης του φορέα συμμόρφωσης
Από τις εγκυκλίους και τις οδηγίες των Υπουργείων σε συνάρτηση με τη δημοσιονομική δυνατότητα του φορέα συμμόρφωσης
136/400. Η εποπτεία στις πράξεις των δημοτικών και περιφερειακών αρχών συνίσταται:
Πρωταρχικά σε έλεγχο νομιμότητας και κατ’ εξαίρεση σε έλεγχο σκοπιμότητας
Αποκλειστικά σε έλεγχο νομιμότητας
Σε έλεγχο νομιμότητας από τον/τη Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης και σε έλεγχο σκοπιμότητας από τον/την Υπουργό Εσωτερικών
Σε ιεραρχικό έλεγχο νομιμότητας και ουσίας
137/400. Γενική αρμοδιότητα για τα θέματα της περιφέρειας έχει:
Ο/η Γενικός/ή Γραμματέας της Περιφέρειας
Ο/η Περιφερειάρχης
Το Περιφερειακό Συμβούλιο
Η Περιφερειακή Επιτροπή
138/400. Τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου συστήνονται με νόμο ή κανονιστική πράξη της Διοίκησης:
Ενώ τα δημόσια νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου ιδρύονται με βάση τις διατάξεις του εμπορικού δικαίου
Ενώ τα δημόσια νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου ιδρύονται με βάση τις διατάξεις του αστικού δικαίου
Όπως εξάλλου και τα δημόσια νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου
Ενώ τα δημόσια νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου ιδρύονται με βάση τις διατάξεις του ιδιωτικού δικαίου
139/400. Απόφαση που εκδίδεται επί διοικητικής προσφυγής:
Ενσωματώνει την προσβληθείσα πράξη και παύει τον εκτελεστό χαρακτήρα της πράξης
Ενσωματώνει την προσβληθείσα πράξη, η οποία συνεχίζει να έχει εκτελεστό χαρακτήρα ενώ η Διοίκηση δεν εμμένει στην αρχική της πράξη
Εξαφανίζει εξ αρχής την προσβληθείσα πράξη
Καμία από τις λοιπές απαντήσεις
140/400. Η διοικητική εποπτεία επί των πράξεων οργάνων εποπτευόμενου δημόσιου νομικού προσώπου δεν περιλαμβάνει:
Την προληπτική εποπτεία
Την κατασταλτική εποπτεία
Την υποκατάσταση
Την κατευθυνόμενη εποπτεία
141/400. Διοικητική προσφυγή αποτελεί:
Η απλή
Η ενδικοφανής
Η ειδική
Όλες οι λοιπές απαντήσεις
142/400. Κατά διοικητικής πράξης, που κατά το νόμο προβλέπεται η άσκηση ενδικοφανούς προσφυγής, δεν χωρεί μετά την απόρριψη της προσφυγής:
Δικαστική προστασία
Άσκηση αίτησης θεραπείας
Επανάκριση της υπόθεσης από τη διοίκηση, στο πλαίσιο συμμόρφωσής της σε ακυρωτική απόφαση
Επανάκριση της υπόθεσης από τη διοίκηση κατ΄εφαρμογή των κανόνων ανάκλησης πράξεων
143/400. Οι προθεσμίες:
Είναι κατά κανόνα ενδεικτικές για τη Διοίκηση
Οδηγούν σε κατά χρόνο αναρμοδιότητα όταν παρέρχονται
Είναι κατά κανόνα ενδεικτικές για τους διοικούμενους και για τη Διοίκηση
Καμία από τις λοιπές απαντήσεις
144/400. Η Συνθήκη της Ρώμης όρισε την Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα:
Ως ένα μέσο προς την ομοσπονδιακού χαρακτήρα «πολιτική ένωση των κρατών της Ευρώπης»
Ως τον τρόπο συγκρότησης ενός «ενοποιημένου χώρου συναλλαγών και ελεύθερης κυκλοφορίας εμπορευμάτων»
Ως τη βάση για «μια διαρκώς στενότερη ένωση» των λαών της Ευρώπης
Καμία από τις λοιπές απαντήσεις
145/400. Ποια από τις παρακάτω χώρες ΔΕΝ ήταν ιδρυτικό μέλος των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων:
Ιταλία
Ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Γερμανίας
Ολλανδία
Ιρλανδία
146/400. Η επίσημη γλώσσα νομοθεσίας της Ένωσης είναι σήμερα:
Η αγγλική και η γαλλική
Η γαλλική
Η γαλλική και η γερμανική
Οι γλώσσες όλων των κρατών μελών
147/400. Πολίτης της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι κάθε φυσικό πρόσωπο που:
Έχει την κατοικία του στην επικράτεια ενός κράτους-μέλους
Έχει τη συνήθη διαμονή του στην επικράτεια ενός κράτους-μέλους
Έχει την ιθαγένεια ενός κράτους-μέλους
Έχει την ιθαγένεια ενός κράτους-μέλους ή έχει αναγνωρισθεί ως δικαιούχος διεθνούς προστασίας από ένα κράτος-μέλος
148/400. Τα φυσικά πρόσωπα που έχουν την ιθαγένεια της Ένωσης ΔΕΝ έχουν δικαίωμα:
Να κυκλοφορούν και να διαμένουν εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης άνευ εμποδίων
Να εκλέγουν και να εκλέγονται στις εκλογές οποιουδήποτε κράτους μέλους για την τοπική αυτοδιοίκηση
Να εκλέγουν και να εκλέγονται στις βουλευτικές εκλογές κάθε κράτους μέλους
Σε κράτος εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης να αναζητούν προστασία από τις προξενικές αρχές οποιουδήποτε κράτους μέλους της Ένωσης, εάν το δικό τους δεν έχει διπλωματική παρουσία στο εν λόγω κράτος
149/400. Ποια από τις παρακάτω πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης ΔΕΝ αναπτύσσεται στο πλαίσιο του χώρου ελευθερίας, ασφάλειας και δικαιοσύνης;
Η κοινή πολιτική θεωρήσεων
Η κοινή πολιτική στους τομείς του ασύλου, της επικουρικής προστασίας και της προσωρινής προστασίας
Η πολιτική συντονισμού των υπηρεσιών πολιτικής προστασίας των κρατών-μελών
Η κοινή μεταναστευτική πολιτική
150/400. Οι αποκλειστικές αρμοδιότητες της Ευρωπαϊκής Ένωσης περιλαμβάνουν: