Ερωτήσεις 1ο Γκρουπ - ΑΣΕΠ 1Γ/2025 - 20.6.2025 έως και 01.07.2025 | Ερωτήσεις

51/400. Στη Βουλή και την Κυβέρνηση, η οποία διαθέτει την πλειοψηφία σε αυτήν, μεταφέρθηκαν ορισμένες από τις ρυθμιστικές αρμοδιότητες του/της Προέδρου της Δημοκρατίας που αφαιρέθηκαν με τη συνταγματική αναθεώρηση του/της:
1975
1986
2001
2019
52/400. Ο/Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, με:
Πρόταση του/της Πρωθυπουργού, διορίζει και παύει τα λοιπά μέλη της Κυβέρνησης και τους/τις Υφυπουργούς
Πρόταση του/της αρμόδιου/ας Υπουργού, διορίζει και παύει τους/τις Υφυπουργούς
Κοινή πρόταση του/της Πρωθυπουργού και του/της καθ’ ύλην αρμόδιου/ας Υπουργού, διορίζει και παύει τους/τις Γενικούς/ές και Ειδικούς/ές Γραμματείς των υπουργείων δ. Κοινή πρόταση του/της Πρωθυπουργού και του/της οικείου/ας Υπουργού, διορίζει και παύει τους/τις Υφυπουργούς
Κοινή πρόταση του/της Πρωθυπουργού και του/της οικείου/ας Υπουργού, διορίζει και παύει τους/τις Υφυπουργούς
53/400. Η δικαστική λειτουργία ασκείται:
Από τον/την Πρόεδρο της Δημοκρατίας
Από τα δικαστήρια
Από τον/την Προέδρο της Δημοκρατίας και τα δικαστήρια
Από τους/τις δικαστές και τους/τις ενόρκους
54/400. Ο δικαστικός έλεγχος της συνταγματικότητας των νόμων είναι:
Διάχυτος και παρεμπίπτων
Μεθοδικός και αυστηρός
Προληπτικός
Αφηρημένος
55/400. Τα δικαστήρια υποχρεούνται να μην εφαρμόζουν νόμο:
Αντίθετο προς το Σύνταγμα κατά το περιεχόμενό του
Που ψηφίστηκε με αντισυνταγματική διαδικασία
Αντίθετο προς το δημόσιο συμφέρον
Που είχε ψηφιστεί πριν τη θέση σε ισχύ του Συντάγματος του 1975
56/400. Το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο δύναται:
Να κηρύξει ανίσχυρο τον αντισυνταγματικό νόμο
Να μην εφαρμόσει τον αντισυνταγματικό νόμο
Να ακυρώσει κανονιστική πράξη
Να γνωμοδοτεί προς τη Βουλή για ζητήματα συνταγματικότητας
57/400. Ο έλεγχος της συνταγματικότητας από δημοσίους υπαλλήλους:
Απαγορεύεται σε κάθε περίπτωση
Ανήκει μόνο στους/στις προϊσταμένους/ες τους
Προϋποθέτει άδεια του/της προϊσταμένου/ης τους
Είναι υποχρεωτικός, όταν μία διάταξη είναι προδήλως αντίθετη προς το Σύνταγμα
58/400. Για να διοριστεί κάποιος/α σε θέση στη δημόσια διοίκηση πρέπει:
Να είναι κάτοχος τουλάχιστον απολυτηρίου Λυκείου
Να μην έχει καταδικαστεί σε οποιαδήποτε αδίκημα
Να είναι Έλληνας/ίδα πολίτης και να έχει συμπληρώσει το 20ο έτος ηλικίας
Να είναι Έλληνας/ίδα πολίτης ή πολίτης χώρας της Ευρωπαϊκής Ένωσης
59/400. Η σχετική με τη διοικητική αποκέντρωση συνταγματική διάταξη:
Θεσπίζει έναν βαθμό διοικητικής αποκέντρωσης
Δεν θέτει περιορισμό ως προς τον αριθμό των βαθμών διοικητικής αποκέντρωσης
Θεσπίζει ρητά έναν βαθμό διοικητικής αποκέντρωσης, αλλά δεν αποκλείει τη δυνατότητα νομοθετικής πρόβλεψης και δεύτερου
Θεσπίζει ρητά έναν βαθμό διοικητικής αποκέντρωσης, αλλά δεν αποκλείει τη δυνατότητα νομοθετικής πρόβλεψης και άλλων
60/400. Πόσες συνταγματικά κατοχυρωμένες ανεξάρτητες αρχές υπάρχουν;
Πέντε (5)
Επτά (7)
Τέσσερις (4)
Τρεις (3)
61/400. Σύμφωνα με το Σύνταγμα, οι αρχές των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης εκλέγονται με:
Επιστολική ψήφο
Άμεση ψηφοφορία
Καθολική και μυστική ψηφοφορία
Τη συμμετοχή όλων των κατοίκων της περιφέρειάς τους
62/400. Η υπουργική προσυπογραφή των Προεδρικών Διαταγμάτων συνεπάγεται ότι:
Η Κυβέρνηση αναλαμβάνει την πολιτική ευθύνη
Η Κυβέρνηση ελέγχει τον/την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ώστε εκείνος/η να μην υπερβεί τα όρια των εξουσιών του/της
Η Κυβέρνηση συναποφασίζει με τον/την Πρόεδρο της Δημοκρατίας
Η Κυβέρνηση αναλαμβάνει την ποινική ευθύνη
63/400. Το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης είναι:
Ανεξάρτητη αρχή
Υπηρεσία της ΕΡΤ
Μόνον νομοθετικά κατοχυρωμένο
Η υπουργική υπηρεσία αδειοδότησης των τηλεοπτικών σταθμών
64/400. Αποτελεί πηγή του διοικητικού δικαίου:
Το διοικητικό έθιμο
Οι γενικές αρχές του διοικητικού δικαίου
Το Σύνταγμα
Όλες οι λοιπές απαντήσεις
65/400. Κανόνες θεσπιζόμενοι με νομοθετικές πράξεις είναι υπέρτερης τυπικής ισχύος:
Των ατομικών διοικητικών πράξεων γενικού περιεχομένου
Των κανόνων δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Των διεθνών συμβάσεων, οι οποίες κυρώθηκαν με νομοθετικές πράξεις
Των κανόνων του Συντάγματος
66/400. Διοικητική πράξη που φέρει νομική πλημμέλεια:
Δεν είναι εκτελεστή μέχρι να επανεκδοθεί χωρίς νομική πλημμέλεια
Είναι εκτελεστή μέχρι την ακύρωσή της με δικαστική απόφαση ή με διοικητική πράξη
Δεν είναι εκτελεστή
Είναι ή δεν είναι εκτελεστή ανάλογα με το είδος της πράξεως
67/400. Δημοσίευση μη δημοσιευτέας ατομικής διοικητικής πράξης:
Καθιστά την πράξη άκυρη
Δεν δημιουργεί νομικό ελάττωμά της
Της προσδίδει χαρακτήρα κανονιστικής πράξης
Την καθιστά ανυπόστατη
68/400. Οι κανονιστικές πράξεις, αν δεν ορίζεται αλλιώς στις διατάξεις νόμου:
Χρήζουν απλής αιτιολογίας
Δεν χρήζουν αιτιολογίας
Χρήζουν αιτιολογίας ανάλογα με το πεδίο ρύθμισής τους
Χρήζουν σαφούς, ειδικής και εμπεριστατωμένης αιτιολογίας
69/400. Ανάκληση δυσμενών παράνομων ατομικών διοικητικών πράξεων:
Επιτρέπεται χωρίς χρονικούς περιορισμούς
Δεν επιτρέπεται
Επιτρέπεται μόνο στην περίπτωση μη παρέλευσης του εύλογου χρόνου
Μόνο από ιεραρχικά ανώτερο όργανο από εκείνο που εξέδωσε την ανακαλούμενη πράξη
70/400. Ανάκληση ανακλητικής πράξης εκ μέρους της Διοίκησης:
Δεν επιτρέπεται
Είναι επιτρεπτή
Είναι επιτρεπτή αλλά δεν παράγει κανένα έννομο αποτέλεσμα
Είναι επιτρεπτή εάν προβλέπεται ρητά στα πλαίσια άσκησης διοικητικής εποπτείας
71/400. Στην περίπτωση εξαφάνισης μιας διοικητικής πράξης θεωρείται ότι:
Η διοικητική πράξη ίσχυε μέχρι την εξαφάνισή της.
Έληξε εφεξής η ισχύς της πράξης.
Η διοικητική πράξη ουδέποτε ίσχυσε.
Η διοικητική πράξη ουδέποτε εκδόθηκε.
72/400. Κανονιστική πράξη μη δημοσιευθείσα στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΕτΚ):
Δύναται να ανακληθεί ελευθέρως
Δεν ανακαλείται, λόγω του ανυπόστατου χαρακτήρα της
Δύναται να ανακληθεί, εφόσον κριθεί μεταγενεστέρως ότι δεν υφίσταται ανάγκη σχετικής ρύθμισης
Δύναται να ανακληθεί υπό την προϋπόθεση ότι η πράξη ανάκλησης θα δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως
73/400. Χρήζουν αιτιολόγησης οι:
Ατομικές διοικητικές πράξεις
Οι μη εκτελεστού χαρακτήρα πράξεις
Οι κανονιστικές διοικητικές πράξεις
Βεβαιωτικές διοικητικές πράξεις
74/400. Αναγραφή σε διοικητική πράξη ότι κατ’ αυτής προβλέπεται η άσκηση συγκεκριμένου ένδικου μέσου ενώπιον συγκεκριμένου δικαστηρίου:
Καθιδρύει αρμοδιότητα του συγκεκριμένου δικαστηρίου για την εκδίκαση του συγκεκριμένου ένδικου μέσου
Οι αρμοδιότητες των δικαστηρίων ορίζονται από το Νόμο και όχι από τη διοίκηση
Βάσει της αρχής προστατευομένης εμπιστοσύνης του διοικουμένου, το συγκεκριμένο δικαστήριο οφείλει να προβεί στην εκδίκαση του ένδικου μέσου
Καθιστά ακυρωτέα την πράξη
75/400. Πρόταση συλλογικού διοικητικού οργάνου, προκειμένου να εκδοθεί διοικητική πράξη, ισοδυναμεί:
Με απλή γνώμη
Με κατευθυντήρια γνώμη
Με σύμφωνη γνώμη
Με καμία από τις λοιπές απαντήσεις
76/400. Αίτηση διοικουμένου/ης που κατατίθεται σε αναρμόδια Υπηρεσία:
Δύναται η Υπηρεσία να την εξετάσει ως παραδεκτή
Καθίσταται απαράδεκτη
Η Υπηρεσία οφείλει εντός τριών (3) ημερών να τη διαβιβάσει στην αρμόδια
Η Υπηρεσία οφείλει εντός είκοσι πέντε (25) ημερών να τη διαβιβάσει στην αρμόδια
77/400. Λήψη αυτεπαγγέλτως από τη Διοίκηση δυσμενούς για διοικούμενο/η μέτρου χωρίς προηγούμενη κλήτευσή του σε ακρόαση:
Δεν είναι δυνατή σε καμία περίπτωση
Είναι δυνατή στην περίπτωση ύπαρξης επιτακτικού δημοσίου συμφέροντος ή αποτροπής κινδύνου
Είναι δυνατή χωρίς περιορισμούς για τη Διοίκηση
Είναι δυνατή εφόσον το δυσμενές μέτρο είναι αιτιολογημένο
78/400. ΔΕΝ απαιτείται προηγούμενη ακρόαση διοικουμένου/ης:
Όταν η διαμονή του είναι άγνωστη και ως εκ τούτου η κλήση του ανέφικτη
Όταν πρόκειται να εκδοθεί δυσμενής ατομική διοικητική πράξη
Όταν το διοικητικό όργανο ενεργεί κατά διακριτική ευχέρεια
Όλες οι λοιπές απαντήσεις
79/400. Ιδιωτικά έγγραφα υποβληθέντα σε δημόσια υπηρεσία καθίστανται δημόσια όταν:
Συντάχθηκαν μεν από ιδιώτη αλλά κατατίθενται και φυλάσσονται σε αρχεία (φάκελο) δημόσιας υπηρεσίας
Ο/Η διοικούμενος/η εγγράφως αιτηθεί την πρόσβαση σε αυτά
Απαιτούνται κατά νόμο ως δικαιολογητικά και λειτουργούν ως επιβοηθητικά για την κρίση του διοικητικού οργάνου για την έκδοση της διοικητικής πράξης
Η διοικητική πράξη που θα εκδοθεί επί της υποθέσεως θα είναι επωφελής για τον διοικούμενο
80/400. Πράξεις της διοίκησης που εκδίδονται επί απλών διοικητικών προσφυγών:
Δύνανται να χειροτερέψουν τη θέση του/της προσφεύγοντος/ουσας
Δύνανται να χειροτερέψουν τη θέση του/της προσφεύγοντος/ουσας υπό την προϋπόθεση ότι προβλέπεται προηγούμενη γνώμη άλλου οργάνου πριν την έκδοση της πράξης επί της προσφυγής
Δεν δύνανται να χειροτερέψουν τη θέση του/της προσφεύγοντος/ουσας
Δύνανται να χειροτερέψουν τη θέση του/της προσφεύγοντος/ουσας, υπό τις προϋποθέσεις που είναι δυνατή η ανάκληση των διοικητικών πράξεων
81/400. Η υποχρέωση της Διοίκησης να ενημερώνει τον/ην αιτούντα/σα σε περίπτωση καθυστέρησης περιλαμβάνει:
Τους λόγους καθυστέρησης και το αρμόδιο όργανο
Μόνο την ημερομηνία νέας εξέτασης
Μόνο τη διαδικασία έγκρισης
Καμία υποχρέωση
82/400. Οι κανονιστικές πράξεις της Διοίκησης:
Θεσπίζουν γενικούς και αφηρημένους κανόνες δικαίου
Χρειάζονται ειδική και εμπεριστατωμένη αιτιολογία
Αναφέρονται ατομικά σε ορισμένη ρύθμιση ή φυσικό ή νομικό πρόσωπο
Περιβάλλονται μόνον τον τύπο του προεδρικού διατάγματος
83/400. Μετά την κατάργηση της εξουσιοδοτικής διάταξης νόμου η κανονιστική πράξη, που έχει ήδη εκδοθεί δυνάμει αυτής:
Δεν παύει να ισχύει
Παύει να ισχύει
Χάνει το νόμιμο έρεισμά της και είναι ακυρωτέα
Καθίσταται ανυπόστατη
84/400. Εάν, μετά από ερώτημα του οργάνου που έχει την αποφασιστική αρμοδιότητα για την έκδοση διοικητικής πράξης, διατυπωθεί απλή γνώμη από το γνωμοδοτικό όργανο, τότε το όργανο που έχει την αποφασιστική αρμοδιότητα:
Δεν μπορεί να εκδώσει πράξη με περιεχόμενο διαφορετικό από αυτό της απλής γνώμης
Μπορεί να αποκλίνει από την απλή γνώμη με ειδική αιτιολογία
Ουδόλως δεσμεύεται από την απλή γνώμη
Μπορεί, αν δεν συμφωνεί με την απλή γνώμη, να ζητήσει τη γνώμη άλλου οργάνου
85/400. Οι προθεσμίες που τάσσονται στην διοίκηση είναι κατά κανόνα
Ενδεικτικές
Αποκλειστικές
Άλλοτε ενδεικτικές και άλλοτε αποκλειστικές
Ούτε ενδεικτικές ούτε αποκλειστικές
86/400. Η απλή γνωμοδότηση είναι:
Εκτελεστή πράξη
Δεν έχει εκτελεστό χαρακτήρα
Διαπιστωτική πράξη
Διαδικαστική ενέργεια
87/400. Μία παράνομη ευμενής ατομική διοικητική πράξη:
Δεν επιτρέπεται να ανακληθεί
Ανακαλείται ελευθέρως εφόσον συντρέχει λόγος δημοσίου συμφέροντος
Ανακαλείται κατ ́αρχήν εντός ευλόγου χρόνου
Δεν ανακαλείται, αλλά μόνον καταργείται για το μέλλον
88/400. Η μη νόμιμη δημοσίευση δημοσιευτέας διοικητικής πράξης την καθιστά:
Παράνομη
Δεν επηρεάζει το κύρος της
Άλλοτε νόμιμη και άλλοτε παράνομη
Ανυπόστατη
89/400. Εφόσον σε μία διοικητική πράξη ελλείπουν τα εξωτερικά στοιχεία και το τεκμήριο νομιμότητας, η πράξη είναι:
Ανυπόστατη
Άκυρη
Ακυρώσιμη
Ελαττωματική
90/400. Η αιτιολογία των διοικητικών πράξεων:
Αφορά είτε τη νομιμότητα, είτε τη σκοπιμότητα έκδοσης της διοικητικής πράξης
Συνίσταται στην έκθεση των πραγματικών και νομικών λόγων δυνάμει των οποίων η διοίκηση προέβη στην έκδοσή της
Αφορά είτε τη νομιμότητα, είτε τη σκοπιμότητα έκδοσης της διοικητικής πράξης και συνίσταται στην έκθεση των πραγματικών και νομικών λόγων δυνάμει των οποίων η διοίκηση προέβη στην έκδοσή της
Καμία από τις λοιπές απαντήσεις
91/400. Η αρμοδιότητα ανάκλησης μιας πράξης της διοίκησης ανήκει:
Στο διοικητικό όργανο που εξέδωσε την πράξη
Στο διοικητικό όργανο που είναι, κατά το χρόνο της ανάκλησης, αρμόδιο για την έκδοσή της
Στο διοικητικό όργανο που εξέδωσε την πράξη και στο διοικητικό όργανο που είναι, κατά το χρόνο της ανάκλησης, αρμόδιο για την έκδοσή της
Καμία από τις λοιπές απαντήσεις
92/400. Η άδεια οδήγησης αυτοκινήτου:
Είναι συστατική, ευμενής και θετική ατομική διοικητική πράξη
Δεν ανακαλείται, αλλά μπορεί να λήξει η ισχύς της με την παρέλευση του χρόνου ισχύος που αναγράφεται σε αυτήν
Δεν είναι διοικητική πράξη
Δεν έχει εκτελεστότητα, επειδή όποιος/α την κατέχει μπορεί να αποφασίσει εάν θα οδηγήσει ή όχι αυτοκίνητο
93/400. Η τήρηση της προηγούμενης ακρόασης:
Εφαρμόζεται σε σχέση με τις κανονιστικές πράξης της Διοίκησης
Είναι υποχρεωτική για τη Διοίκηση πριν από την έκδοση κάθε διοικητικής πράξης
Είναι ατομικό δικαίωμα, που προστατεύεται κατά το Σύνταγμα
Δεν προβλέπεται στο ισχύον Διοικητικό Δίκαιο αλλά είναι εθιμικός κανόνας
94/400. Η απλή γνώμη:
Είναι διοικητική πράξη κατά την τεχνική έννοια του όρου
Δεν προβλέπεται στο νόμο, αλλά δεν απαγορεύεται
Είναι αναγκαίο να ακολουθείται από το όργανο που αποφασίζει
Επιβάλλει στο όργανο που έχει αποφασιστική αρμοδιότητα την υποχρέωση να αιτιολογήσει την πράξη του, όταν αφίσταται αυτής
95/400. Η πράξη προκήρυξης δημοψηφίσματος στην Ελλάδα είναι:
Κανονιστική διοικητική πράξη
Πράξη του Προέδρου της Δημοκρατίας με διοικητικό περιεχόμενο
Ατομική διοικητική πράξη
Διοικητική πράξη δεκτική πλήρους ακυρωτικού και ουσιαστικού δικαστικού ελέγχου
96/400. Όταν μια διοικητική πράξη εκδίδεται κατά διακριτική ευχέρεια, τούτο μπορεί να σημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι:
Η Διοίκηση οφείλει να ενεργεί χωρίς να δεσμεύεται από την αρχή της νομιμότητας
Η Διοίκηση δεν δεσμεύεται από την αρχή της αναλογικότητας
Η Διοίκηση εκδίδει, κατά κανόνα, πράξεις ευμενείς για τον/ην διοικούμενο/η
Το διοικητικό όργανο μπορεί να επιμετρήσει το ύψος της διοικητικής κύρωσης που πρέπει να επιβληθεί
97/400. Της εντολής πληρωμής δημόσιας δαπάνης έπεται:
Η αναγνώριση της δαπάνης
Η ανάληψη της δαπάνης
Ο έλεγχος της δαπάνης
Η πληρωμή της δαπάνης
98/400. Τα πρακτικά συλλογικών οργάνων διοίκησης του δημοσίου και των Ν.Π.Δ.Δ. είναι:
Ιδιωτικά έγγραφα
Έγγραφα πληροφοριακού χαρακτήρα
Δημόσια έγγραφα
Βεβαιωτικές πράξεις
99/400. Εάν μέλος συλλογικού οργάνου απωλέσει την ιδιότητα, βάσει της οποίας ορίστηκε, τότε το συλλογικό όργανο:
Συνεχίζει να λειτουργεί κανονικά μέχρι τη λήξη του έργου και της θητείας του
Δεν δύναται νομίμως να συνεχίσει να λειτουργεί
Συνεχίζει να λειτουργεί κανονικά ως τη λήξη της θητείας του, εφόσον τα λοιπά μέλη επαρκούν ώστε να υπάρχει απαρτία
Συνεχίζει να λειτουργεί κανονικά, εφόσον τα λοιπά μέλη επαρκούν ώστε να υφίσταται απαρτία, όχι όμως πέραν του τριμήνου
100/400. Η πράξη διορισμού μελών συλλογικού διοικητικού οργάνου είναι:
Ατομική διοικητική πράξη
Κανονιστική διοικητική πράξη
Ατομική πράξη γενικού περιεχομένου
Κυβερνητική πράξη