1ο Γκρουπ - ΑΣΕΠ 1Γ/2025 - 20.6.2025 έως και 01.07.2025
| Ερωτήσεις
Εκτύπωση όλων σε PDF
151/400. Το απορρέον από την ιθαγένεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης δικαίωμα ελεύθερης κυκλοφορίας και διαμονής στην επικράτεια των κρατών-μελών αφορά κατ’ αρχήν:
Κάθε πολίτη της Ένωσης
Κάθε πολίτη της Ένωσης που ασκεί οικονομική δραστηριότητα ως μισθωτός
Κάθε πολίτη της Ένωσης που ασκεί οικονομική δραστηριότητα ως μισθωτός ή ως αυτοαπασχολούμενος
Κάθε πολίτη της Ένωσης που ασκεί ή προτίθεται να ασκήσει οικονομική δραστηριότητα ως μισθωτός ή ως αυτοαπασχολούμενος
152/400. Σε ποιον από τους παρακάτω τομείς πολιτικής η Ευρωπαϊκή Ένωση διαθέτει αποκλειστική αρμοδιότητα:
Ενεργειακή πολιτική
Κοινή εξωτερική πολιτική & πολιτική ασφάλειας
Κοινή εμπορική πολιτική
Βιομηχανική πολιτική
153/400. Στον τομέα της παιδείας, της επαγγελματικής εκπαίδευσης, της νεολαίας και του αθλητισμού:
η Ευρωπαϊκή Ένωση στερείται κάθε αρμοδιότητας
η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει συντρέχουσα αρμοδιότητα με τα κράτη μέλη όπως στον τομέα του περιβάλλοντος
η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αποκλειστική αρμοδιότητα
η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αρμοδιότητα να αναλαμβάνει δράσεις για να υποστηρίζει, να συμπληρώνει ή να συντονίζει τη δράση των κρατών μελών
154/400. Στους τομείς αποκλειστικής αρμοδιότητας της Ένωσης:
Η μόνη αρμόδια να δράσει είναι η Ένωση
Η Ένωση μπορεί να δράσει τηρώντας την αρχή της επικουρικότητας
Τα κράτη μέλη μπορούν να δράσουν, εφόσον η Ένωση δεν ασκήσει τις αρμοδιότητές της
Η Ένωση μπορεί να δράσει τηρώντας την αρχή της καλόπιστης συνεργασίας
155/400. Τι από τα παρακάτω ΔΕΝ αποτελεί ίδιο πόρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης;
Τελωνειακοί δασμοί κατά τις εισαγωγές εμπορευμάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Ποσοστό επί του φόρου προστιθέμενης αξίας που εισπράττουν τα κράτη-μέλη
Συνεισφορά που βασίζεται στην ποσότητα μη ανακυκλούμενων απορριμμάτων πλαστικών συσκευασιών στα κράτη-μέλη
Ποσοστό επί του παράβολου για την έκδοση θεώρησης εισόδου κατά την είσοδο πολιτών τρίτων χωρών στην επικράτεια κράτους-μέλους
156/400. Ο Χάρτης θεμελιωδών δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης:
Είναι νομικά δεσμευτικός από την ημερομηνία της θέσης σε ισχύ της Συνθήκης της Λισαβόνας
Είναι νομικά δεσμευτικός από την ημερομηνία της θέσης σε ισχύ της Συνθήκης της Νίκαιας
Είναι νομικά δεσμευτικός από την ημερομηνία της πανηγυρικής διακήρυξής του από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το Συμβούλιο και την Επιτροπή
Δεν είναι νομικά δεσμευτικός αλλά αποτελεί απλώς πολιτική διακήρυξη
157/400. Για την προσχώρηση ενός νέου κράτους μέλους στην Ευρωπαϊκή Ένωση απαιτείται στο τελευταίο στάδιο:
Η σύναψη συνθήκης μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εκπροσωπούμενης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, και του κράτους αυτού
Η υπογραφή και η κύρωση συνθήκης προσχώρησης μεταξύ όλων των υφιστάμενων κρατών μελών και του υπό προσχώρηση κράτους
Σύμφωνη γνώμη του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Καμία από τις λοιπές απαντήσεις
158/400. Ποια από τις ακόλουθες πηγές δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης ΔΕΝ αποτελεί μέρος του παράγωγου/δευτερογενούς δικαίου της Ένωσης:
Οι αποφάσεις της Επιτροπής με τις οποίες επιβάλλονται πρόστιμα
Οι Κανονισμοί
Οι αποφάσεις-πλαίσιο
Οι γενικές αρχές του δικαίου της Ένωσης
159/400. Παράδειγμα παράγωγου δικαίου της Ένωσης αποτελεί:
Το άρθρο 49 της Συνθήκης για την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΣΕΕ)
Η αρχή της αναλογικότητας
Ο Γενικός κανονισμός για την προστασία δεδομένων
Ο Χάρτης Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης
160/400. Ποια από τις παρακάτω νομικές πράξεις είναι μη δεσμευτικού χαρακτήρα:
Απόφαση
Οδηγία
Κανονισμός
Καμία από τις λοιπές αναφερόμενες
161/400. Ο κανονισμός είναι πράξη του παράγωγου δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έχει:
Γενική, καθολική και άμεση ισχύ
Γενική και καθολική, αλλά όχι άμεση ισχύ
Καθολική και άμεση, αλλά όχι γενική ισχύ
Γενική και άμεση, αλλά όχι καθολική ισχύ
162/400. Όσο διαρκεί η προθεσμία μεταφοράς μίας ενωσιακής Οδηγίας, οι εθνικές αρχές:
Υποχρεούνται να ερμηνεύουν το εθνικό δίκαιο σύμφωνα προς τις διατάξεις της
Μπορούν, αλλά δεν υποχρεούνται να ερμηνεύουν το εθνικό δίκαιο σύμφωνα με τις διατάξεις της
Υποχρεούνται να εφαρμόζουν το εθνικό δίκαιο, ακόμα και εάν είναι αντίθετο προς την Οδηγία
Οφείλουν να μην την λαμβάνουν υπόψη
163/400. Οι διεθνείς συμφωνίες που συνάπτει η Ευρωπαϊκή Ένωση:
Υπερέχουν έναντι του πρωτογενούς και του παράγωγου ενωσιακού δικαίου
Υπερέχουν έναντι του παράγωγου, όχι όμως και του πρωτογενούς ενωσιακού δικαίου
Υπερέχουν έναντι των γενικών αρχών του ενωσιακού δικαίου
Υπερέχουν έναντι των οδηγιών αλλά όχι έναντι των κανονισμών
164/400. Μια διάταξη του πρωτογενούς δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχει άμεσο αποτέλεσμα εάν περιέχει:
Έναν χωρίς αιρέσεις νομικό κανόνα
Έναν σαφή νομικό κανόνα
Σαφείς, συγκεκριμένους και χωρίς αιρέσεις κανόνες, που δεν απαιτούν συμπληρωματικά μέτρα
Έναν σαφή και συγκεκριμένο νομικό κανόνα, εφόσον το περιθώριο εκτιμήσεως που αφήνεται στα κράτη μέλη, σχετικά με την εφαρμογή του, είναι μικρό
165/400. Ένας εκτελεστικός ή κατ’ εξουσιοδότηση Κανονισμός που εκδίδει η Επιτροπή:
Έχει μειωμένη δεσμευτικότητα για τις κρατικές αρχές σε σχέση με έναν Κανονισμό
Δεν μπορεί να αφορά ιδιώτες
Δεν υπερέχει του εθνικού δικαίου όπως ο Κανονισμός
Πρέπει να κινείται στα όρια της νομοθετικής της εξουσιοδότησης
166/400. Ποιο είναι το εκτελεστικό όργανο της Ευρωπαϊκής Ένωσης;
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο
Το Συμβούλιο
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή
167/400. Ποια από τις παρακάτω προτάσεις είναι λανθασμένη;
Οι νομοθετικές πράξεις των οργάνων της Ένωσης εκδίδονται με τη συνήθη ή με ειδική νομοθετική διαδικασία
Όλες ανεξαιρέτως οι πράξεις των οργάνων της Ένωσης εκδίδονται σύμφωνα με κάποια νομοθετική διαδικασία
Η Συνθήκη για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ) διακρίνει μεταξύ νομοθετικών και μη νομοθετικών πράξεων
Οι μη νομοθετικές πράξεις εκδίδονται χωρίς νομοθετική διαδικασία
168/400. Ποιο(α) ενωσιακό(ά) όργανο(α) παρέχει(ουν) νομοθετική εξουσιοδότηση για να εκδίδονται από άλλο ενωσιακό όργανο εκτελεστικές ή κατ’ εξουσιοδότηση πράξεις;
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο
Το Συμβούλιο
Το Συμβούλιο και το Κοινοβούλιο
Η Επιτροπή και το Συμβούλιο
169/400. Τι από τα παρακάτω ισχύει;
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μπορεί να κινήσει τη διαδικασία επί παραβάσει εάν ένα κράτος μέλος δεν εφαρμόζει ορθά και εμπρόθεσμα τα νομοθετικά μέτρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο μπορεί να προσφύγει ενώπιον του Δικαστηρίου εάν ένα κράτος μέλος δεν εφαρμόζει ορθά και εμπρόθεσμα τα νομοθετικά μέτρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μπορεί να επιβάλλει πρόστιμο σε κράτος μέλος που δεν εφαρμόζει ορθά και εμπρόθεσμα τα νομοθετικά μέτρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο αποφασίζοντας με ειδική πλειοψηφία μπορεί να επιβάλλει κυρώσεις σε κράτος μέλος που κατά σύστημα δεν εφαρμόζει ορθά και εμπρόθεσμα τα νομοθετικά μέτρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης
170/400. Ο/Η Ύπατος Εκπρόσωπος:
Είναι Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου
Προεδρεύει του Συμβουλίου Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων
Προεδρεύει του Συμβουλίου Εξωτερικών Υποθέσεων
Είναι επικεφαλής της Επιτροπής Μονίμων Αντιπροσώπων (Coreper)
171/400. Τι από τα παρακάτω ΔΕΝ κάνουν οι κυβερνήσεις των κρατών μελών
Ανακαλούν τους Επιτρόπους που προέρχονται από τη χώρα τους
Προτείνουν υποψηφίους για τη νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Ορίζουν τους υπουργούς που συμμετέχουν στο Συμβούλιο
Διορίζουν τους δικαστές στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης
172/400. Ποιο θεσμικό όργανο της Ευρωπαϊκής Ένωσης χαρακτηρίζεται συχνά ως «ο θεματοφύλακας των Συνθηκών»;
Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο
Το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Το Συμβούλιο
173/400. Στις ειδικές νομοθετικές διαδικασίες, το αποφασιστικό όργανο:
Δεν είναι ποτέ το Συμβούλιο
Δεν είναι ποτέ το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο
Άλλοτε είναι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και άλλοτε το Συμβούλιο
Δεν είναι ούτε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ούτε το Συμβούλιο
174/400. Στη συνήθη νομοθετική διαδικασία, κατά τη δεύτερη ανάγνωση ενός σχεδίου νομοθετικού μέτρου το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο μπορεί να απορρίψει ή να τροποποιήσει τη θέση στην οποία κατέληξε το Συμβούλιο κατά την πρώτη ανάγνωση:
Με πλειοψηφία των μελών που ψήφισαν
Με απόλυτη πλειοψηφία όλων των μελών του
Με ενισχυμένη πλειοψηφία 60% των μελών του
Με ομόφωνη ψήφο των μελών του
175/400. Την προεδρία του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναλαμβάνει:
Το κράτος μέλος που εκλέγεται από το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων για ένα εξάμηνο
Ένα κράτος μέλος εκ περιτροπής για ένα εξάμηνο
Το κράτος μέλος που εκλέγεται από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο για ένα δωδεκάμηνο
Ένα κράτος μέλος εκ περιτροπής για ένα εξάμηνο ή, εάν πρόκειται για ένα από τα 5 μεγαλύτερα κράτη μέλη, για ένα δωδεκάμηνο
176/400. Κατά κανόνα, οι αποφάσεις του Συμβουλίου λαμβάνονται:
Με ειδική πλειοψηφία, δηλαδή πλειοψηφία δύο τρίτων των κρατών μελών που αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον τα δύο τρίτα του συνολικού πληθυσμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Με ειδική πλειοψηφία, δηλαδή πλειοψηφία 55% των κρατών μελών που αντιπροσωπεύουν τουλάχιστον το 65% του συνολικού πληθυσμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Με πλειοψηφία δύο τρίτων των κρατών μελών
Με ομοφωνία
177/400. Οι έδρες που αντιστοιχούν σε κάθε κράτος μέλος στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατανέμονται:
Ίσα για κάθε κράτος μέλος
Ανάλογα με τον πληθυσμό του ως ποσοστό του συνολικού πληθυσμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Βάσει του συνδυασμού των κριτηρίων της γεωγραφικής έκτασης και του πληθυσμού
Με βάση την αρχή της φθίνουσας αναλογικότητας σύμφωνα με την οποία τα κράτη με μεγαλύτερο πληθυσμό δέχονται να υποεκπροσωπούνται, έτσι ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη εκπροσώπηση των κρατών μελών με μικρότερο πληθυσμό
178/400. Η θητεία των μελών της Επιτροπής και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου είναι:
Πενταετής και συμπίπτει χρονικά διότι το Κοινοβούλιο ασκεί έλεγχο στη δράση της Επιτροπής.
Πενταετής και δεν συμπίπτει χρονικά ώστε να αλλάζουν τα πρόσωπα που ελέγχουν και ελέγχονται.
Τετραετής και συμπίπτει χρονικά διότι το Κοινοβούλιο ασκεί έλεγχο στη δράση της Επιτροπής.
Τετραετής και δεν συμπίπτει χρονικά ώστε να αλλάζουν τα πρόσωπα που ελέγχουν και ελέγχονται.
179/400. Οι αποφάσεις του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο πλαίσιο της διαδικασίας προδικαστικής παραπομπής:
Έχουν πάντα αναδρομική ισχύ (ex tunc)
Έχουν αναδρομική ισχύ, με δυνατότητα περιορισμού της μόνο για το μέλλον από το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Έχουν πάντα ισχύ για το μέλλον (ex nunc)
Έχουν ισχύ για το μέλλον, με δυνατότητα επέκτασης στο παρελθόν από το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης
180/400. Ποια από τις παρακάτω δράσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναπτύχθηκε στο πλαίσιο ενισχυμένης συνεργασίας;
Το ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης
Η δικαστική συνεργασία σε ποινικές υποθέσεις
Η ίδρυση της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας
Η ίδρυση της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Καταπολέμησης της Απάτης
181/400. Το προδικαστικό ερώτημα που εθνικό δικαστήριο απευθύνει στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης μπορεί να αφορά:
Ζητήματα ερμηνείας των Συνθηκών και των πράξεων του παράγωγου δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Ζητήματα κύρους των πράξεων του παράγωγου δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Ζητήματα ερμηνείας των Συνθηκών και ζητήματα ερμηνείας και κύρους των πράξεων του παράγωγου δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Ζητήματα ερμηνείας των Συνθηκών και ζητήματα κύρους των πράξεων του παράγωγου δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης
182/400. Εάν ένα εθνικό δικαστήριο διαπιστώσει ότι διάταξη εθνικού νόμου αντιβαίνει σε διάταξη κανονισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης υποχρεούται να:
Ακυρώσει τη διάταξη του εθνικού νόμου
Αφήσει ανεφάρμοστη τη διάταξη του εθνικού νόμου
Αφήσει ανεφάρμοστη τη διάταξη του κανονισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Αποστείλει σχετικό προδικαστικό ερώτημα στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης
183/400. Σε ποιο από τα ακόλουθα θεσμικά όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης η διαδικασία της λήψης των αποφάσεων ΔΕΝ στηρίζεται στον υπερεθνικό χαρακτήρα της διακυβέρνησης:
Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Συμβούλιο
Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα
Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης
184/400. Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα:
Υλοποιεί τις κατευθύνσεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σε σχέση με τη νομισματική πολιτική του ευρώ
Χαράσσει σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τη νομισματική πολιτική του ευρώ
Αποφασίζει με πλήρη ανεξαρτησία για τη νομισματική πολιτική του ευρώ
Εκτελεί τις αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για τη νομισματική πολιτική του ευρώ
185/400. Ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας (European Stability Mechanism):
Είναι μηχανισμός της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που χορηγεί δάνεια σε ευρωπαϊκά πιστωτικά ιδρύματα, τα οποία αντιμετωπίζουν χρηματοδοτικές δυσκολίες
Είναι μηχανισμός της τραπεζικής ένωσης της ζώνης του ευρώ, του οποίου ρόλος είναι η ρύθμιση και εποπτεία των πιστωτικών ιδρυμάτων
Είναι διακυβερνητικός οργανισμός που παρέχει χρηματοδοτική συνδρομή (δάνεια) σε χώρες της ζώνης του ευρώ που αντιμετωπίζουν χρηματοδοτικές δυσκολίες
Είναι μηχανισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης που εποπτεύει τη δημοσιονομική κατάσταση των κρατών μελών
186/400. Το Eurogroup:
Είναι ένα θεσμικό όργανο της ΕΕ
Είναι η σύνοδος των Υπουργών Οικονομικών όλων των κρατών μελών της ΕΕ
Είναι ένα άτυπο όργανο που δεν αναφέρεται στις Συνθήκες αλλά έχει εγκαθιδρυθεί στην πράξη
Είναι ένα forum διαβουλεύσεων μεταξύ των Υπουργών Οικονομικών όλων των κρατών μελών της Ευρωζώνης
187/400. Οι πράξεις της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας:
Δεν προσβάλλονται με προσφυγή ακυρώσεως ενώπιον των δικαιοδοτικών οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Προσβάλλονται με προσφυγή ακυρώσεως μόνο από τα κράτη μέλη και τα θεσμικά ενωσιακά όργανα
Προσβάλλονται με προσφυγή ακυρώσεως και από τους ιδιώτες εφόσον τους αφορούν άμεσα και ατομικά
Δεν είναι νομικά δεσμευτικές για τις εθνικές αρχές
188/400. Με νομοθετική πράξη μπορεί να ανατίθεται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή η εξουσία έκδοσης μη νομοθετικών πράξεων γενικής ισχύος που:
Συμπληρώνουν ή τροποποιούν μη ουσιώδη στοιχεία της νομοθετικής πράξης
Συμπληρώνουν ή τροποποιούν στοιχεία της νομοθετικής πράξης
Θεσπίζουν τα αναγκαία μέτρα για την εκτέλεση της νομοθετικής πράξης
Θεσπίζουν τα αναγκαία μέτρα για τη μεταφορά της νομοθετικής πράξης στα εθνικά δίκαια
189/400. Όταν ένα κράτος μέλος παραβιάζει το ενωσιακό δίκαιο κατά τρόπο που προκαλεί ζημία στους ιδιώτες, αυτοί μπορούν να ζητήσουν αποκατάσταση της ζημίας τους:
Με αγωγή αποζημίωσης ενώπιον των εθνικών δικαστηρίων του κράτους μέλους
Με αγωγή αποζημίωσης ενώπιον του Γενικού Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Με αγωγή αποζημίωσης ενώπιον του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Με προσφυγή ενώπιον του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΕΔΔΑ) κατόπιν εξαντλήσεως των εσωτερικών ενδίκων μέσων
190/400. Εάν ένα κράτος μέλος παραβιάζει συστηματικά θεμελιώδεις αξίες της Ένωσης, όπως το κράτος δικαίου, τι από τα παρακάτω μπορεί να γίνει;
Να εκδιωχθεί το εν λόγω κράτος μέλος από την Ένωση κατόπιν ομόφωνης απόφασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου που πρέπει να εγκριθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο δύναται να του απευθύνει συστάσεις
Η Επιτροπή δύναται να του επιβάλει κυρώσεις
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο δύναται να διαπιστώσει την παραβίαση και, ακολούθως, το Συμβούλιο να επιβάλει κυρώσεις
191/400. Εναντίον της παράλειψης της Ελλάδας να μεταφέρει στο εθνικό δίκαιο οδηγία για την υποχρεωτική διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις ο Δικηγορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, ως ΝΠΔΔ, μπορεί να:
Υποβάλει καταγγελία στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο
Υποβάλει καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Ασκήσει προσφυγή λόγω παραλείψεως στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Ασκήσει αγωγή αποζημιώσεως στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης
192/400. Οι ισχύουσες Συνθήκες επιτρέπουν στα εθνικά κοινοβούλια να αντιταχθούν σε μία πρόταση νομοθετικής πράξεως της Ευρωπαϊκής Ένωσης που παραβιάζει την:
Αρχή της αναλογικότητας
Αρχή της αμοιβαιότητας
Αρχή της επικουρικότητας
Αρχή της διαβούλευσης
193/400. Η αρχή της επικουρικότητας διασφαλίζει ότι:
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μπορεί να δρα μόνον όταν οι στόχοι της προτεινόμενης δράσης δεν μπορούν να επιτευχθούν επαρκώς ή καλύτερα από τα κράτη μέλη
Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν νομοθετεί για ζητήματα για τα οποία δεν της έχει δοθεί αρμοδιότητα από τα κράτη μέλη δια των Συνθηκών
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ενεργεί πάντοτε σύμφωνα με τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν επιβάλλει στα κράτη μέλη υποχρεώσεις που δεν είναι αναγκαίες για την επίτευξη του επιδιωκόμενου κάθε φορά στόχου
194/400. Ποια από τις παρακάτω Συνθήκες υπογράφτηκε πιο πρόσφατα:
Του Άμστερνταμ
Της Λισαβόνας
Του Μάαστριχτ
Της Νίκαιας
195/400. Η Ευρωπαϊκή Ένωση:
Έχει προσχωρήσει στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου
Έχει προσχωρήσει στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και σε όλα τα πρόσθετα πρωτόκολλα αυτής
Έχει προσχωρήσει στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και στα υπ’ αριθ. 1, 2 και 3 πρόσθετα πρωτόκολλα αυτής
Δεν έχει προσχωρήσει ακόμη στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου ή τα πρόσθετα πρωτόκολλα αυτής
196/400. Με τη Συνθήκη της Λισαβόνας:
Καταργήθηκε η ομοφωνία στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο
Καταργήθηκε η ομοφωνία στο Συμβούλιο
Εισήχθη ειδική διαδικασία με την οποία το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο νομοθετεί χωρίς τη σύμπραξη του Συμβουλίου στις ειδικώς οριζόμενες περιπτώσεις δ. Θεσπίστηκε η έκδοση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκτελεστικών και κατ’ εξουσιοδότηση πράξεων γενικής ισχύος (οδηγιών, κανονισμών και αποφάσεων)
Θεσπίστηκε η έκδοση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκτελεστικών και κατ’ εξουσιοδότηση πράξεων γενικής ισχύος (οδηγιών, κανονισμών και αποφάσεων)
197/400. Ποια από τις ακόλουθες προτάσεις ΔΕΝ είναι ορθή;
Η ελληνική κυβέρνηση μπορεί να εμποδίσει την έκδοση μιας νομοθετικής πράξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης που αφορά την εναρμόνιση του φορολογικού δικαίου
Οι αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης απευθύνονται πάντοτε σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα και όχι στα κράτη μέλη
Τα νομοθετικά μέτρα που αποσκοπούν στην εναρμόνιση των νομικών διατάξεων των κρατών μελών που έχουν ως αντικείμενο την εγκαθίδρυση και τη λειτουργία της εσωτερικής αγοράς υιοθετούνται από το Συμβούλιο με ειδική πλειοψηφία, και όχι με ομοφωνία
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαθέτει ευρείες εξουσίες ελέγχου και επιβολής των κανόνων της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ) για τον ανταγωνισμό μέσω της διεξαγωγής ερευνών για ενδεχόμενες παραβάσεις και της έκδοσης αποφάσεων με τις οποίες επιβάλλονται απαγορεύσεις ή πρόστιμα
198/400. Το άρθρο 195 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ), κατά το οποίο «η Ένωση συμπληρώνει τη δράση των κρατών μελών στον τομέα του τουρισμού», αποτελεί παράδειγμα:
Συντρέχουσας αρμοδιότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Αποκλειστικής αρμοδιότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Υποστηρικτικής αρμοδιότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Διατάξεως της Συνθήκης με άμεσο αποτέλεσμα
199/400. Η Συνθήκη για την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΣΕΕ) και η Συνθήκη για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ) έχουν συναφθεί:
Για χρονικό διάστημα πενήντα (50) ετών
Για χρονικό διάστημα εκατό (100) ετών
Για απεριόριστο χρονικό διάστημα
Για χρονικό διάστημα πενήντα (50) ετών που μπορεί να ανανεωθεί μία μόνο φορά κατόπιν κοινής συμφωνίας των συμβαλλόμενων μερών
200/400. Οι πλέον αξιόλογοι συντελεστές της παραγωγής είναι: