Ερωτήσεις 1ο Γκρουπ - ΑΣΕΠ 1Γ/2025 - 20.6.2025 έως και 01.07.2025 | Ερωτήσεις

101/400. Απόφαση συλλογικού διοικητικού οργάνου παρουσία αναπληρωματικού μέλους προς αναπλήρωση ελλείποντος μέλους, λόγω θανάτου, είναι:
Μη σύννομη λόγω κακής σύνθεσης του οργάνου
Σύννομη
Σύννομη, εφόσον στην επόμενη συνεδρίαση έχει ορισθεί το νέο τακτικό μέλος
Μη σύννομη λόγω μη νόμιμης λειτουργίας του οργάνου
102/400. Οι συνεδριάσεις των συλλογικών διοικητικών οργάνων είναι:
Μυστικές
Δημόσιες, εκτός αν ο νόμος ορίζει διαφορετικά
Μυστικές, εκτός αν ο νόμος ορίζει διαφορετικά
Μόνο δημόσιες για να μην αντίκεινται στη γενική αρχή της δημοσιότητας
103/400. Μέλος συλλογικού διοικητικού οργάνου που, κατά την ψηφοφορία επί θέματος ημερήσιας διάταξης, δίνει λευκή ψήφο θεωρείται:
Παρόν
Επιφυλαχθέν
Απόν
Καμία από τις λοιπές απαντήσεις
104/400. Για τη νόμιμη υπόσταση πράξης συλλογικού οργάνου διοίκησης:
Απαιτείται η υπογραφή του/της Προέδρου και του/της Γραμματέα/ως
Αρκεί η υπογραφή του/της Προέδρου ή του/της αναπληρωτή/τριας του
Απαιτείται η υπογραφή όλων των μελών του οργάνου
Αρκεί η υπογραφή του/της εποπτεύοντος επικεφαλής του συλλογικού οργάνου διοίκησης
105/400. Στην περίπτωση παράβασης διάταξης νόμου που προβλέπει τον ορισμό ως μελών συλλογικού οργάνου διοίκησης προσώπων και από τα δύο φύλα σε ορισμένο τουλάχιστον αριθμό ή ποσοστό, συντρέχει:
Κακή λειτουργία του συλλογικού οργάνου
Πλημμελής σύνθεση του συλλογικού οργάνου
Κακή συγκρότηση του συλλογικού οργάνου
Καμία από τις λοιπές απαντήσεις
106/400. Αίτηση εξαίρεσης μέλους συλλογικού διοικητικού οργάνου ή κατά μονομελούς διοικητικού οργάνου:
Επιτρέπεται να υποβληθεί κατά την έναρξη της διοικητικής διαδικασίας
Επιτρέπεται να υποβληθεί πριν την έναρξη της διοικητικής διαδικασίας
Επιτρέπεται να υποβληθεί σε όλα τα στάδια της διοικητικής διαδικασίας
Δεν επιτρέπεται η υποβολή σχετικής αίτησης
107/400. Πώς χαρακτηρίζεται η διαδικασία όταν το αποφασίζον όργανο κρίνει σκόπιμο να ζητήσει μία γνώμη, χωρίς αυτό να προβλέπεται ή να απαγορεύεται από καμία διάταξη νόμου;
Προαιρετική γνωμοδοτική διαδικασία
Υποχρεωτική γνωμοδοτική διαδικασία
Πρόταση
Οικειοθελής γνωμοδοτική διαδικασία
108/400. Στην περίπτωση των συλλογικών οργάνων
Ο αριθμός των μελών τους πρέπει να είναι πάντα περιττός
Δεν επιτρέπεται η υποβολή προτάσεων άλλων οργάνων προς αυτά
Η βούλησή τους διατυπώνεται αναγκαία με την απόφαση
Επιτρέπεται πάντα, για λόγους διαφάνειας, να παρίστανται στις συνεδριάσεις τους τρίτα πρόσωπα
109/400. Η αρμοδιότητα δύο ή περισσοτέρων διοικητικών οργάνων για την έκδοση πράξης, η οποία νομίμως εκδίδεται από το ένα ή το άλλο όργανο, καλείται:
Συντρέχουσα
Διαδοχική
Συλλογική
Καθολική
110/400. Αποφασιστική αρμοδιότητα μονομελούς διοικητικού οργάνου:
Μεταβιβάζεται ακόμη κι αν η μεταβίβαση δεν προβλέπεται από σχετικές διατάξεις νόμου
Είναι αμετάβλητη και αμεταβίβαστη
Μεταβιβάζεται εάν το όργανο στο οποίο γίνεται η μεταβίβαση είναι ιεραρχικά ανώτερο από το μεταβιβάζον όργανο
Είναι αμετάβλητη και αμεταβίβαστη, εκτός αν ο νόμος ορίζει διαφορετικά
111/400. Η μεταβίβαση αρμοδιοτήτων ενός διοικητικού οργάνου σε άλλο όργανο
Γίνεται με κανονιστική πράξη του μεταβιβάζοντος οργάνου
Γίνεται με ατομική, δημοσιευτέα πράξη του μεταβιβάζοντος οργάνου προς ιεραρχικά υφιστάμενό του όργανο
Μπορεί να αφορά το σύνολο των αρμοδιοτήτων του μεταβιβάζοντος οργάνου
Χωρεί σε κάθε περίπτωση, ακόμη και αν δεν προβλέπεται από τις σχετικές διατάξεις
112/400. Υφίσταται υποχρέωση παροχής απάντησης της Διοίκησης επί:
Καταχρηστικού αιτήματος
Αόριστου αιτήματος
Αναφοράς
Όλες οι λοιπές απαντήσεις
113/400. Όταν ασκείται ο ιεραρχικός έλεγχος, είτε αυτεπάγγελτα, είτε μετά από προσφυγή των διοικούμενων που θεμελιώνεται στο άρθρο 10 του Συντάγματος, τα αποτελέσματα οδηγούν σε:
Μερική ή ολική ακύρωση της πράξης
Παρεμπόδιση έκδοσης της πράξης
Μερική ή ολική ακύρωση της πράξης, καθώς και σε τροποποίησή της
Μερική ή ολική ακύρωση της πράξης, σε τροποποίηση της πράξης, ακόμα και σε παρεμπόδιση έκδοσής της
114/400. Ο έλεγχος δημόσιων συμβάσεων μεγάλης οικονομικής αξίας ανήκει:
Στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους
Στο Υπουργικό Συμβούλιο
Στο Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο
Στο Ελεγκτικό Συνέδριο
115/400. Δραστηριότητα που δύναται να παραχωρηθεί από το Δημόσιο σε ιδιώτες:
Η εθνική άμυνα
Η αστυνόμευση
Το σωφρονιστικό σύστημα
Η παραγωγή αγαθών και υπηρεσιών και η παροχή τους στο ευρύ κοινό για την ικανοποίηση βασικών αναγκών
116/400. Ο/Η Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης:
Είναι μόνιμος/η δημόσιος/α υπάλληλος
Είναι επικεφαλής και προϊστάμενος/η όλων ανεξαιρέτως των αποκεντρωμένων κρατικών υπηρεσιών που λειτουργούν εντός της περιφέρειας της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης
Είναι μετακλητός/η υπάλληλος
Επιλέγεται από τη Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής
117/400. Η/Ο Γενική/ός Γραμματέας υπουργείου επιλέγεται από:
Την/τον Πρωθυπουργό και την/τον οικεία/ο Αναπληρώτρια/ωτή Υπουργό για τετραετή θητεία
Την/τον Πρωθυπουργό και την/τον οικεία/ο Υπουργό, και είναι μετακλητή/ός υπάλληλος
Την/τον οικεία/ο Υπουργό, και είναι μετακλητή/ός υπάλληλος
Την/τον οικεία/ο Υπουργό και την/τον οικεία/ο Υφυπουργό για τριετή θητεία ανανεώσιμη άπαξ
118/400. Στην αρμοδιότητα της Ολομέλειας της Βουλής ΔΕΝ ανήκει:
Η ψήφιση του Απολογισμού του Κράτους
Η ψήφιση του Γενικού Ισολογισμού του Κράτους
Ο Ισολογισμός και ο Απολογισμός της Βουλής
Η εκτέλεση του Κρατικού Προϋπολογισμού
119/400. Ο κρατικός προϋπολογισμός ως πολιτειακή πράξη έχει την ακόλουθη σημασία:
Λογιστική
Πολιτική
Νομική
Όλες οι λοιπές απαντήσεις
120/400. Ο κρατικός προϋπολογισμός είναι:
Τυπικός νόμος
Ουσιαστικός νόμος
Διοικητική πράξη
Εξουσιοδότηση προς την κυβέρνηση για την εκτέλεση συγκεκριμένων υποχρεώσεων
121/400. Σύμφωνα με το νόμο, ΔΕΝ διορίζονται δημόσιοι υπάλληλοι:
Όσοι απολύθηκαν για πειθαρχικούς λόγους
Όσοι έχουν υπηρετήσει σε ιδιωτικό τομέα
Όσοι έχουν λιγότερα από 10 χρόνια εμπειρίας
Όσοι δεν γνωρίζουν ελληνικά
122/400. Οι οργανικές θέσεις συστήνονται με νομοθετικό κείμενο για την πλήρωση:
Πάγιων και διαρκών λειτουργικών αναγκών της υπηρεσίας
Διαρκών ή έκτακτων λειτουργικών αναγκών της υπηρεσίας
Πάγιων και διαρκών ή και έκτακτων λειτουργικών αναγκών της υπηρεσίας
Πάγιων και έκτακτων λειτουργικών αναγκών της υπηρεσίας
123/400. Για να διοριστεί κάποιος/α ως δημόσιος/α υπάλληλος:
Δεν πρέπει να είναι αλλοδαπός/ή παρά μόνον Έλληνας/ίδα πολίτης,
Μπορεί να είναι είτε Έλληνας/ίδα πολίτης είτε Έλληνας/ίδα ομογενής είτε πολίτης της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Πρέπει να είναι Έλληνας/ίδα ομογενής,
Πρέπει να είναι ενωσιακός (κοινοτικός) πολίτης
124/400. Ο νόμιμος διορισμός δημόσιου/ας υπαλλήλου:
Δεν επιτρέπεται να ανακληθεί
Ανακαλείται ελευθέρως
Ανακαλείται κατ ́ αρχήν εντός διετίας
Ανακαλείται μόνον εκ λόγων δημόσιου συμφέροντος
125/400. Η υποβολή παραίτησης:
Επιφέρει τη λύση της δημοσιο-υπαλληλικής σχέσης αυτοδικαίως από την υποβολή της
Επιφέρει τη λύση της δημοσιο-υπαλληλικής σχέσης εάν παρέλθουν δύο μήνες από την υποβολή της εκτός εάν στο μεταξύ έχει γίνει δεκτή από τη διοίκηση
Επιφέρει τη λύση της υπαλληλικής σχέσης μόνον όταν την κάνει αποδεκτή το αρμόδιο όργανο
Επιφέρει τη λύση της υπαλληλικής σχέσης μετά την πάροδο 15ημέρου
126/400. Η απόσπαση έχει την έννοια:
Της αλλαγής θέσης εντός του ίδιου φορέα
Της αλλαγής φορέα
Της αλλαγής υπουργείου ή Ν.Π.Δ.Δ.
Της προσωρινής παροχής υπηρεσιών σε άλλη υπηρεσία
127/400. Η ένορκη διοικητική εξέταση:
Εντάσσεται στην πειθαρχική διαδικασία
Δεν εντάσσεται στην πειθαρχική διαδικασία
Άλλοτε εντάσσεται και άλλοτε δεν εντάσσεται στην πειθαρχική διαδικασία
Δεν εντάσσεται στην διοικητική διαδικασία
128/400. Η κλήση σε απολογία πειθαρχικώς εγκαλουμένου/ης:
Συνιστά υποχρέωση της διοίκησης
Δεν συνιστά υποχρέωση
Έχει διαδικαστικό χαρακτήρα, χωρίς να επάγεται συνέπειες
Καμία από τις λοιπές απαντήσεις
129/400. Το Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό (Π.Δ. 410/1988) που υπηρετεί στο Δημόσιο:
Χαίρει μονιμότητας
Δεν χαίρει μονιμότητας
Χαίρει νομοθετικών εγγυήσεων ανάλογων της μονιμότητας
Μπορεί να απολυθεί οποτεδήποτε
130/400. Οι Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι που μεταβιβάζονται από τον κρατικό προϋπολογισμό στους ΟΤΑ:
Διατίθενται αποκλειστικά και μόνο για τη χρηματοδότηση επενδύσεων
Είναι οι πόροι των δήμων από τα ανταποδοτικά τέλη
Προέρχονται από έσοδα φόρων που εισπράττει το κράτος και αποδίδει στους ΟΤΑ
Αποδίδονται μόνο στους φτωχότερους δήμους
131/400. Η κρατική εποπτεία στις πράξεις των δήμων ασκείται:
Από τον/ην Περιφερειάρχη
Από το Περιφερειακό Συμβούλιο
Από τον/η Συνήγορο του Πολίτη
Από τον/η Γραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης
132/400. Οι κανονιστικές αποφάσεις του δήμου:
Εκδίδονται από τον/ην Δήμαρχο
Λαμβάνονται από το δημοτικό συμβούλιο με την απόλυτη πλειοψηφία των μελών του
Λαμβάνονται από το δημοτικό συμβούλιο και εγκρίνονται από τον/η Δήμαρχο
Αποστέλλονται υποχρεωτικά στο/η Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης προς έλεγχο σκοπιμότητας
133/400. Η τοπική αυτοδιοίκηση στην Ελλάδα:
Διαθέτει κανονιστική αυτονομία
Διαθέτει οικονομική αυτοτέλεια
Διαθέτει φορολογική αυτοτέλεια
Έχει γενική αρμοδιότητα για τις δημόσιες υποθέσεις
134/400. Ο/Η δήμαρχος είναι ο/η προϊστάμενος/η:
Όλων των υπηρεσιών και των υπαλλήλων του δήμου
Όλων των υπηρεσιών του δήμου καθώς και των νομικών του προσώπων
Όλων των υπαλλήλων του δήμου χωρίς όμως να έχει πειθαρχική δικαιοδοσία επί αυτών
Μόνο των Γενικών Διευθυντών/ριών του δήμου
135/400. Τα ανταποδοτικά τέλη των δήμων:
Μπορούν να καλύπτουν μόνο τα κόστη μισθοδοσίας
Πρέπει να καλύπτουν το κόστος των αντίστοιχων υπηρεσιών
Προσφέρουν έσοδα τα οποία μπορούν να καλύψουν τα κόστη και άλλων υπηρεσιών. Για παράδειγμα τα έσοδα από το τέλος ύδρευσης να καλύψουν μέρος του κόστους των παιδικών σταθμών
Αποδίδονται κατά το ήμισυ στην οικεία Αποκεντρωμένη Διοίκηση
136/400. Οι πειθαρχικές ποινές σε αιρετά όργανα ΟΤΑ:
Επιβάλλονται από ειδικό πειθαρχικό συμβούλιο που αποτελείται κατά πλειοψηφία από εκπροσώπους ενώσεων ΟΤΑ
Επιβάλλονται υποχρεωτικά όταν καταδικασθεί ο αιρετός/ η αιρετή από ποινικό δικαστήριο σε πρώτο βαθμό για κακούργημα ή πλημμέλημα.
Επιβάλλονται με τη σύμφωνη γνώμη συμβουλίου που αποτελείται κατά πλειοψηφία από τακτικούς δικαστές
Επιβάλλονται από τον/ην Υπουργό Εσωτερικών με τη σύμφωνη γνώμη του/της Συντονιστή/ριας της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης
137/400. Ένας Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ), προκειμένου να φέρει σε πέρας την αποστολή του με αποτελεσματικό τρόπο, απαιτείται να διαθέτει τα απαιτούμενα για τον σκοπό αυτόν μέσα οργανωτικοδιοικητικής, οικονομικής και λειτουργικής φύσης. Τα ως άνω αναφέρονται στην αρχή:
Της διαφάνειας και λογοδοσίας
Της πληρότητας και αποκλειστικότητας
Της επάρκειας και καταλληλότητας
Της συνεργασίας και του συντονισμού
138/400. Οι αυτοτελείς ή αποκεντρωμένες δημόσιες υπηρεσίες δύνανται να:
Υπάγονται οργανωτικά σε ορισμένο Υπουργείο
Υπάγονται οργανωτικά σε ορισμένο Υπουργείο και να χαίρουν δημοσιονομικής αυτοτέλειας
Υπάγονται οργανωτικά σε ορισμένο Υπουργείο και να χαίρουν διοικητικής αυτοτέλειας
Υπάγονται οργανωτικά σε ορισμένο Υπουργείο και να χαίρουν δημοσιονομικής και διοικητικής αυτοτέλειας
139/400. Τα Δημόσια Νομικά Πρόσωπα είναι μορφές οργάνωσης της Δημόσιας Διοίκησης που:
Διέπονται πάντα από το Δημόσιο Δίκαιο
Δεν διέπονται από την αρχή της νομιμότητας που εφαρμόζεται σε σχέση με τη δράση της Δημόσιας Διοίκησης
Μπορεί να διέπονται και από το Ιδιωτικό Δίκαιο
Διέπονται πάντα από το Δημόσιο Δίκαιο και μπορεί να διέπονται και από το Ιδιωτικό Δίκαιο
140/400. Στο πλαίσιο σύναψης δημόσιας σύμβασης, ο/η έχων/ουσα έννομο συμφέρον κατά εκτελεστής πράξης αναθέτοντος δημόσιου φορέα ασκεί:
Ιεραρχική προσφυγή
Αίτηση θεραπείας
Ειδική προσφυγή
Προδικαστική προσφυγή
141/400. Στη γενική προθεσμία των πενήντα (50) ημερών, μέσα στην οποία η Διοίκηση οφείλει να διεκπεραιώνει υποθέσεις διοικουμένων, περιλαμβάνονται οι πράξεις επί:
Ενδικοφανούς προσφυγής
Ειδικής προσφυγής
Απλών αιτήσεων
Όλες οι λοιπές απαντήσεις
142/400. Διοικητική προσφυγή ΔΕΝ αποτελεί:
Η ιεραρχική
Η ενδικοφανής
Η ένδικη
Η ειδική
143/400. Η μη νόμιμη κοινοποίηση της διοικητικής πράξης:
Την καθιστά παράνομη
Δεν επηρεάζει το κύρος της
Την καθιστά άλλοτε νόμιμη και άλλοτε παράνομη
Την καθιστά ανυπόστατη
144/400. Η μη πρωτοκόλληση διοικητικής πράξης:
Θίγει το κύρος της πράξης
Θίγει το κύρος της πράξης αλλά μπορεί να θεραπευθεί με τη δημοσίευση της πράξης
Της προσδίδει χαρακτήρα προπαρασκευαστικής πράξης
Δεν θίγει το κύρος της πράξης, εκτός αν ορίζει άλλως ο νόμος
145/400. Οι ιδρυτικές Συνθήκες της Ένωσης είναι:
Η Συνθήκη Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα (ΕΟΚ) και η Ενιαία Ευρωπαϊκή Πράξη
Οι Συνθήκες για την Ευρωπαϊκή Κοινότητα Άνθρακα και Χάλυβα (ΕΚΑΧ), για την Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα (ΕΟΚ) και για την Ευρωπαϊκή Κοινότητα Ατομικής Ενέργειας (ΕΚΑΕ)
Οι Συνθήκες της Ρώμης και της Νίκαιας
Η Συνθήκη για την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΣΕΕ) και η Συνθήκη για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ)
146/400. Η Ευρωπαϊκή Ένωση:
Είναι κράτος
Είναι ομοσπονδία
Είναι υπερεθνική οντότητα
Έχει το δικό της Σύνταγμα
147/400. Η Ελβετία, η Ισλανδία και η Νορβηγία:
Είναι μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Δεν είναι μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είναι όμως μέλη της ζώνης Σένγκεν
Δεν είναι μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είναι όμως μέλη της ζώνης του Ευρώ
Δεν είναι μέλη ούτε της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ούτε της ζώνης Σένγκεν, ούτε της ζώνης του Ευρώ
148/400. Ποιος είναι ο ελάχιστος αριθμός κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την καθιέρωση ενισχυμένης συνεργασίας;
Δεκατέσσερα (14)
Εννέα (9)
Πέντε (5)
Τέσσερα (4)
149/400. Την ιθαγένεια της Ένωσης έχουν όσα φυσικά πρόσωπα:
Είναι ανιθαγενείς
Κατοικούν μόνιμα σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Εργάζονται ή παρέχουν υπηρεσίες σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Έχουν την ιθαγένεια ενός τουλάχιστον κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης
150/400. Η εσωτερική αγορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης περιλαμβάνει έναν χώρο χωρίς εσωτερικά σύνορα εντός του οποίου διασφαλίζεται η ελεύθερη κυκλοφορία:
Των προσώπων και των εμπορευμάτων
Των προσώπων, των εμπορευμάτων και των υπηρεσιών
Των εμπορευμάτων, των υπηρεσιών και των κεφαλαίων
Των προσώπων, των εμπορευμάτων, των υπηρεσιών και των κεφαλαίων